تلاش می‌کنم از این به بعد گاه و بی‌گاه گزارک‌هایی* که دوستان در شبکه‌های اجتماعی می‌گذارند را در وبلاگم بازتاب بدم. بویژه از فیسبوک و گوگل+ . گاهی نوشته‌هایی می‌بینی که بسیار ناب‌هستند، اما در یک حلقهٔ کوچک گیر می‌کنند و فراتر نمی‌روند. هرچند که شبکه‌های اجتماعی انحصارِ نوشتن و بیان کردن را از دستان ‌نویسنده‌ها و شخصیت‌های حرفه‌ای برون آورده و بازیگران تازه‌ای را وارد کرده‌است، اما ساختار این شبکه‌ها (بویژه فیسبوک) از  انتشار آن مطالب در بیرون از حلقهٔ دوستان فیسبوکی آدم‌ها را با مشکل روبرو می‌کند. بالاخره هم امتیازی که بدست می‌آوریم کامل نیست و چیزیش کم می‌ماند. حالا من هم تلاش می‌کنم در حد خودم مقداری به این حلقهٔ بستهٔ شبکه‌های اجتماعی تَرک وارد کنم و چرخهٔ بستهٔ آنها را کمی بازتر کنم.
اولین گزارک[هایی] که اینجا می‌گذارم از ناصر بزگوار است. او باهوش است و درست همان زمانی که خبر بازداشت مرتضوی می‌پیچد، خوشحالی از این خبر چشم‌های تیزبینش را کور نمی‌کند و اینگونه می‌نویسد:
وضعیت آچمز!
از بازداشت مرتضوی غافلگیر نشدم. غیرممکن است خدمتگزاری چنان مهم را جز در “هتل اوین” نگاه دارند! اما حضرات در وضعیت “آچمز” بالاخره باید کاری میکردند. ایمان من به وعده های قطعی خداوند میگوید ” این اول ماجراست”. مظلومیت شهدای کهریزک و نداها و زندانیانی چون زیدآبادی و سحرخیز و تاجزاده و … بویژه میرحسین و کروبی، در ذات جهان جاری است و بهنگام عمل میکند و خواهد کرد. یک طرف رسوا می شود و یکطرف به هتل اوین می رود. فقط توبه شاید بتواند انتقام الهی را تعدیل کند. وسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون.
ناصر سپس در گزارکی دیگر می‌گوید:
حکایت ما و متهمین به فساد 
جریانی که لاریجانی نماینده آن است، احمدی نژاد را برای حمایت از یک متهم به قتل و نیز متهم به فروش سوالات کنکور (یعنی مرتضوی) مورد حمله قرار می دهد و در پاسخ، احمدی نژاد لاریجانی ها را متهم به فساد اقتصادی می کند. جریان اصلاح طلب اما، پیش از اینها اعلام کرده است که هر دو راست می گویند ! مگر غیر از این است؟ مکروا و مکرالله و الله خیر الماکرین. این متهمین به فساد پس از اینکه سالها رهبران و چهره های اصلاح طلب را در زندان نگه داشته اند، نتوانسته اند حتی یک نقطه سیاه اخلاقی یا اقتصادی در زندگی آنها پیدا کنند. اتهام اصلی اصلاح طلبان پاکدامنی است و نقطه قوت رقبای ظالم آنان، فساد و ظلم و دروغ فریب.
بی گناهی کم گناهی نیست در دیوان عشق
یوسف از دامان پاک خود به چه افتاده بود.
*«گزارک» جایگزینی است که استاد داریوش آشوری در برابر «استاتوس» پیشنهاد داده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com