۵۰ هزار نفر از مسلمانان تندرو و افراطی در کشورهای اروپایی زندگی می کنند و زندگی مردمان این کشورها را تهدید می کنند.

روژی کورد: جیل دوکر شوف، هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مبارزه با تروریسم روز جمعه ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۶ شمسی، طی گزارشی هشدار دهنده گفت، حدود ۵۰ هزار تندرو در اروپا زندگی می کنند که حدود ۷۰% آنها در بریتانیا هستندو

از سوی دیگر، هفته‌نامه آلمانی اشپیگل ‌با استناد به اظهارات محافل امنیتی این کشور از حضور حدود ۶۰ تن از شبه‌نظامیان یک گروه اسلام‌گرای سوری در آلمان خبر داده است.

به نوشته اشپیگل، این نیروها که به گروه “لواء اویس القرنی” متعلق‌اند به عنوان پناهجو به آلمان آمده‌اند.

این واحد در ابتدا همدوش با “ارتش آزاد سوریه” علیه نیروهای بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه می‌جنگید؛ ولی بعد از آن جدا شد و به جبهه نصرت، نزدیک به القاعده پیوست.

اعضای این گروه “در کشتارهای مختلف غیر نظامیان و سربازان اسیر سوری” شرکت داشته‌اند.

یل دوکر شوف، در گزارش خود هشدار داد که این افراد می توانند به از طریق حملات سایبری به مراکز حساس موجب خطرات و زیان‌های زیادی برای اروپا بشوند.

طبق برآوردهای جدید اروپا حدود ۳ هزار تن از این افراد تندرو به منبع «نگرانی» برای دستگاه اطلاعات داخلی برینانیا «ام .آی .۵» تبدیل شدند.

بر اساس این گزارش حدود ۵۰۰ تن از این افراد در بریتانیا به طور مستمر تحت مراقبت شدید هستند.

منابع امنیتی بریتانیا می‌گویند از سال ۲۰۱۷ تاکنون بیش از ۱۸ طرح حمله تروریستی در بریتانیا خنثی شده است. از زمان حمله تروریستی به ویستمنستر در ماه مارس گذشته تامنون ۵ توطئه تروریستی کشف و خنثی شدند.

در گزارش جیل دوکر شوف، آمده است که پس از بریتانیا فرانسه از نظر وجود تعداد تندرو در رتبه دوم قرار دارد. در فرانسه ۱۷هزار و در اسپانیا نزدیک به ۵ هزارتندرو افراطی زندگی می‌کنند. در بلژیک نیز با اینکه ۵۰۰ عنصر افراطی از آنجا به سوریه رفته‌اند همچنان ۲ هزار تن از این عناصر حضور دارند.

هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مبارزه با تروریسم نسبت به احتمال خطر حمله سایبری گروه داعش به نیروگاه های برق اتمی یا سیستم‌های کنترل هوایی طی پنج سال آینده هشدار داد.

این مقام اروپایی در گزارش خود آورده است که ممکن است داعش با پرداخت پول، از هکرهای روس برای اخلال در سیستم کامپیوترهای بسیار احساس کمک بگیرد.

این مقام اروپایی در پایان بر شناسایی افراد تندرو بسیار خطرناک و تحت نظر قرار دادن دائمی آنها تاکید کرد.

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com