دیوان عالی هند در یک تصمیم تاریخی، حق بیان گرایش جنسی در امنیت و بدور از خطر را تحت “قانون حق حریم خصوصی” به رسمیت شناخت.

هیاتی متشکل از نه قاضی در روز پنج‌شنبه تصویب کرد که گرایش جنسی افراد به عنوان یک حق اساسی به رسمیت شناخته شود. در این حکم دیوان عالی آمده است:

“گرایش جنسی یکی از ابعاد الزامی حریم خصوصی است. تبعیض علیه یک فرد بر اساس گرایش جنسی اهانتی عمیق به شأن و کرامت فرد است. برابری ایجاب می‌کند که از گرایش جنسی هر فرد در جامعه در یک بستر عادلانه محافظت شود.”

هرچند قانون معروف ۳۷۷ که به موجب آن هم‌جنس‌گرایی در هند جرم تلقی می‌شود هنوز پابرجاست اما محتوا و زبان به کار رفته در این حکم دیوان عالی به جامعه ال‌جی‌بی‌تی برای جرم‌زدایی از هم‌جنس‌گرایی در آینده نزدیک امید بخشیده است.

منبع: هافینگتون پست https://goo.gl/FtJcT5

#شش‌رنگ در شبکه‌های اجتماعی:
🏳️‍🌈 وبسایت شش رنگ: ۶rang.org
🏳️‍🌈 کانال تلگرام شش رنگ: t.me/Iran6Rang
🏳️‍🌈 اینستاگرام، فیسبوک و یوتیوب شش رنگ: @۶rangiran

#india #SOGI #equality #گرایش_جنسی #حریم_خصوصی #همجنسگرایی #هندوستان#هند #لزبین #گی #همجنسگرا #دوجنسگرا #کوییر #ترنسجندر #ترنس #ال‌جی‌بی‌تی#دیوان_عالی #حقوق_بشر #آزادی #آزادی_بیان #برابری

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com