ماف نیوز: «سلمان میلان» در شهرستان خوی از سوی حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران به اتهام سعی در گرویدن به احزاب کُردی مورد بازجویی قرار گرفت. اتهام وارده از سوی سپاه پاسداران در حالی صورت میگیرد که وی در مناطق مرزی بازداشت نشده بلکه در محل زندگی‌اش دستگیر شده بود.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، به سلمان میلان هشدار داده شده است که به هنگام خروج از شهرستان خوی باید مراکز امنیتی را مطلع کند. وی بعد از چند ساعت بازجویی آزاد شده است.

یک منبع مطلع در این رابطه گفت: «نیروهای وابسته به حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در خوی، سلمان میلان از اهالی بخش قطور را به اتهام ارتباط با احزاب کُردی مورد بازجویی قرار داده‌اند.»

در هنگام بازداشت، به خانواده‌اش اطلاع داده شده بود که وی با احزاب کُردی در ارتباط بوده و قصد خروج از کشور با هدف گرویدن به یکی از این گروههای سیاسی و مسلح را داشته است.

بازداشت و بازجویی از این نوجوان ۱۷ ساله با ضرب و شتم همراه بوده و بدون ارائه‌ی هیچگونه برگه‌ی قضایی صورت گرفته بود.

پیشتر هم در ارومیه، یک شهروند دیگر با همین اتهامات بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته بود.

طبق ماده‌ی ۲۴ قانون آیین دادرسی کیفری، حق بازداشت متهمان از سوی ارگانهای مربوطه بدون دستور قضایی وجود نداشته و برای ماموران دولتی جرم محسوب می‌شود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com