ماف نیوز: «نیما کرمانشاهی» از ۱۰ سال پیش در انتظار اجرای حکم اعدام در زندان به سر میبرد. وی متهم است که در جریان یک مشاجره‌ در کرج، یک مأمور پلیس را به قتل رسانده است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، خانواده‌ی مقتول هنوز به دنبال قصاص هستند و خانواده‌ی قاتل به‌دنبال بخشش.گرچه تا کنون مسائل و موانعی باعث توقف اجرای حکم اعدام شده است اما خانواده‌ی مقتول از حکم قصاص پا پس نمی‌کشند.

نیما کرمانشاهی متهم است که در روز ۱۸ خردادماه ۱۳۸۶ در کرج، راننده‌ی لباس شخصی یک خودر‌و به نام «ستار فرید» را که از مأموران نیروهای انتظامی بوده به قتل رسانیده است.

در تاریخ مذکور، این مامور نیروی انتظامی به قصد دستگیری نیما و دو دوست دیگرش از خودرویش خارج شد و در نتیجه با این افراد درگیر شده و از سوی نیما مصدوم شد.

بعد از متواری‌شدن نیما، مصدوم به بیمارستان منتقل شده و در بیمارستان جان سپرده بود.

نهایتا تماس‌های تلفنی با نیما در کرمانشاه بعد از چند روز ردیابی شده بود و او دستگیر شد.

در اردیبهشت ماه ۱۳۸۷ نیما کرمانشاهی در شعبه‌ی ۷۹ دادگاه کیفری تهران محاکمه و به قصاص محکوم شد و شعبه‌ی ۳۳ دیوان عالی کشور آن را تائید کرد.

با گذشت بیش از ده سال خانواده‌ی نیما نتوانسته‌اند از خانواده‌ی مقتول رضایت بگیرند و فرزندشان را از چوبه دار نجات دهند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com