دو متهم در پرونده‌های جداگانه، از سوی هیئت قضایی در تهران و کرج با اتهامات «اذیت و آزار زنان» و «قتل»، هر کدام به سه بار اعدام محکوم شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مردی ۴۱ ساله با هویت «قاسم» که متهم است ۹ زن و دختر را تحت عنوان مسافربر و در فاصله زمانی ۴۰ روز در مسیر میدان آزادی تهران تا قزوین به دام انداخته و آنها را پس از کشاندن به بیابان‌ها مورد آزار و اذیت قرار داده است، با رای هیئت قضایی دادگاه عالی جنایی در کرج به سه بار اعدام محکوم شد.

این مرد که دارای همسر و دو فرزند است در نخستین بازجویی‌ها، به ربودن ۷ زن و آزار و اذیت ۳ نفر اعتراف کرد. اما پس از معرفی وکیل در جریان محاکمه در شعبه اول دادگاه کیفری (۱) کرج به ریاست قاضی «هدایت رنجبر» منکر آزار زنان شد و در مواجهه حضوری با شاکی‌ها فقط اتهام سرقت اموال آنان را به علت بیکاری و تنگدستی پذیرفت.

پس از بررسی اظهارات شاکیان پرونده و نظرات کارشناسان پزشکی قانونی، هیئت قضات حکم ۳ بار اعدام متهم را با طناب دار صادر کردند. این در حالی بود که تعدادی از شاکی‌ها حاضر به معرفی به پزشکی قانونی نشدند و به همین خاطر اثبات تجاوز به آنها میسر نشد.

شرق نیز گزارش کرد؛ در پرونده‌ای دیگر که در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفت، مردی ٢٣ساله معروف به گوش‌بر پس از محاکمه به سه بار قصاص محکوم شد. این مرد متهم است که دو مرد و یک زن را به قتل رسانده و گوش‌های زن را بریده بود.

هوشنگ متهم پرونده مذکور، در بازجویی‌ها به قتل راننده آژانس و زن جوان اعتراف کرد و گفت: به راننده آژانس مبلغی پول بدهکار بودم و چون نمی‌توانستم بدهی‌ام را به او پرداخت کنم، او را به قتل رساندم. با آن زن جوان نیز مدتی رابطه داشتم و به همین دلیل همسرم با من اختلاف پیدا کرد. برای همین پس از آنکه او را به قتل رساندم، برای اینکه وفاداری‌‌ام را به همسرم ثابت کنم، گوش‌‌های آن زن را بریدم و در آشپزخانه گذاشتم اما همسرم با دیدن آنها ترسید. چند روز پس از اعترافات این مرد، همسرش به اداره پلیس مراجعه و راز قتل سوم همسرش را فاش کرد. این مرد پس از جلسه دادگاه و ارائه دفاعیات به سه بار قصاص محکوم شد و دیوان عالی کشور نیز رأی را تأیید کرد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com