مدیرکل کار استان آذربایجان غربی از ادامه توقف فعالیت معدن طلای زرشوران خبر داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، «رضا نقی‌زاده» اعلام کرد: فعالیت واحد استخراج معدن طلای زرشوران، همچنان متوقف است و به غیر نگهبانان از مجموع ۱۲۰ کارگر، هیچ فرد دیگری در این واحد معدنی فعالیت ندارد.

وی درعین‌حال تأکید کرد که بخش کارخانه استحصال طلای معدن زرشوران همچنان فعالیت دارد و کارگرانی که در استخدام این بخش هستند، مشغول کار روزانه خود هستند.

این مقام دولتی بابیان اینکه در جریان مشکل پیش‌آمده میان کارفرما و پیمانکار معدن هستیم، افزود: این وضعیت مانع فعالیت بازرسان اداره کار برای سرکشی از معدن نشده است اما به دلیل این مشکل، تاکنون پرداخت مطالبات مزدی کارگران واحد استخراج معدن زرشوران برای مدت پنج ماه به تأخیر افتاده است.

نقی‌زاده گفت: در همین رابطه کمیسیون کارگری شورای تأمین فرمانداری پیگیر وضعیت این واحد معدنی و به‌ویژه وضعیت کارگران است.

وی درعین‌حال افزود: اداره کل کار استان آذربایجان غربی از طریق واحدهای زیرمجموعه خود آمادگی رسیدگی به مشکلات صنفی کارگران شاغل در واحد استخراج معدن طلای زرشوران را دارد اما تا این لحظه هیچ شکایتی از جانب کارگران این کارخانه در این اداره ثبت‌نشده و این وضعیت در حالی است که طبق اطلاعات این اداره قراردادهای شغلی این کارگران در آستانه تمام شدن قرارگرفته است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com