از ماه سپتامبر تا نوامبر، مردم استرالیا این فرصت را خواهند داشت که نظر خود را درباره ازدواج هم‌جنس‌ها از طریق رای‌گیری پستی اعلام کنند.

سوال موضوع رای‌گیری این است:

آیا شما از تغییری در قانون که به زوج‌های #هم‌جنس امکان ازدواج دهد حمایت می‌کنید؟

هزینه این رای‌گیری پستی ۱۲۲ میلیون دلار استرالیا برآورد می‌شود.

افراد پاسخ آری یا خیر خود را به صندوق پستی می‌اندازند. شرکت در این رای‌گیری الزامی نیست. نتایج آن نیز برای دولت لاز‌م‌الاجرا نیست و دولت می‌تواند در برابر آری مردم نه بگوید. عده زیادی به این نحوه رای‌گیری اعتراض کردند و آن را پرهزینه، بیهوده و محرک #هموفوبیا دانستند. اما در حال حاضر این تنها راه پیش روی استرالیاست و #کمپین های آری و خیر هم به راه افتاده‌اند.

آخرین باری که دولت استرالیا از این امکان قانونی استفاده کرد ۲۱ می ۱۹۷۷ بود. سوال رای‌گیری این بود: برای سرود ملی استرالیا کدام ملودی را ترجیح می‌دهید؟

این رای‌گیری پستی توسط اداره آمار استرالیا صورت می‌پذیرد.

این رای‌گیری یک نوع همه‌پرسی است اما #رفراندم به شمار نمی‌آید. رفراندم مربوط به تغییر قانون اساسی است و نتایج آن لازم‌الاجراست. اما ‌موضوع ازدواج در قانون اساسی استرالیا ذکر نشده و تغییر در #قانون ازدواج ۱۹۶۱ و اصلاحیه ۲۰۰۴ آن است که مطرح است.

به گزارش سیدنی مورنینگ هرالد، طبق نظرخواهی انجام گرفته در اواخر ماه جولای از ۵۵۰۰ افراد اقلیت جنسی و جنسیتی، ۸۵٪ آن‌ها مخالف برگزاری رای‌گیری پستی هستند.

منبع: https://goo.gl/QRTmXT

با #شش‌رنگ در شبکه‌های اجتماعی همراه شوید:
🏳️‍🌈 https://t.me/Iran6Rang
🏳️‍🌈 https://www.facebook.com/6rang.Iran
🏳️‍🌈 https://www.instagram.com/6rangiran
🏳️‍🌈 https://www.youtube.com/user/6rangIran
🏳️‍🌈 https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/6rang-org‍

#استرالیا #برابری_ازدواج #ازدواج_همجنسگرایان #همه‌پرسی #رای‌گیری #ازدواج

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com