مخالفان رای اعتماد به حسن قاضی‌زاده هاشمی امروز در مجلس از «مبهم‌بودن منابع مالی طرح تحول سلامت» و « توجه ویژه در پرداخت‌های بیمه تامین اجتماعی به کسانی که درآمد ماهیانه میلیاردی دارند» انتقاد دارند.

هادی بهادری، نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه بی‌عدالتی در مجموعه پزشکان و حوزه بهداشت و درمان مشاهده می‌شود گفته تفاوت بین حقوق پزشکان و سایر کادرهای پزشکی از جمله پرستاران حایز اهمیت است.

او همچنین اضافه کرده ‌ نگرانی‌هایی درباره ادامه طرح تحول سلامت وجود دارد. بیمه‌ها وضعیت مناسبی ندارند و این سوال به وجود می آید که در ادامه طرح تحول سلامت منابع چگونه تامین خواهد شد؟ در برنامه پیشنهادی قاضی‌زاده مطلبی درباره چگونگی تامین منابع مالی برای ادامه طرح دیده نمی‌شود.

ولی ملکی، نماینده مشکین‌شهر هم با انتقاد از انتقادنا‍ذیری وزیر بهداشت چرا از جیب کارگری که ماهیانه یک میلیون حقوق می‌گیرد به جیب کسانی می‌رود که درآمد ماهیانه یک میلیارد تومانی دارند، عملکرد این وزارتخانه باعث زمین گیرشدن بیمه تامین‌ اجتماعی شده است.

اختلاف درآمد پزشکان و پرستاران یکی از عوامل نارضایتی پرستاران در سال‌های گذشته بوده که باعث شده پرستاران در اعتراض به این وضیعت بارها تجمع کنند. ادغام منابع درمانی سازمان تامین اجتماعی با طرح تحول سلامت هم با اعتراض کارگران مواجه شده است. هاشمی از حامیان خصوصی‌شدن بیمارستان‌ها است.

لینک دکهٔ خبر: ایلنا

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com