ماف نیوز: یک متهم به قتل در سلماس، علیرغم سپری‌نکردن مدت زمان حبس ۱۴ ساله از بابت حمل و استفاده از سلاح، در یک قدمی اعدام قرار دارد. دستگاه قضایی میخواهد از بابت برهم‌زدن‌نظم‌عمومی از نوع قتل تمامی اعضای یک خانواده، اجرای حکم را تسریع بخشد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، احتمالا حکم اعدام «حسین اسکندرزاده» متهم به قتل هفت نفر از اعضای خانواده‌‌ی پدرزنش با درخواست دادگستری خوی مبنی بر صرف‌نظر حکم ۱۴ سال زندان، به زودی به اجرا در بیاید.

او متهم است که در نیمه‌شب ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ تمام اعضای خانواده‌ی حاج محسن اکبری در سلماس از جمله یک نوزاد ۴۰ روزه را به قتل رسانده است. وی پس از مراحل دادرسی، به پنج‌بار قصاص در ملاءعام و ۱۴۸ ضربه شلاق و ۱۴ سال زندان محکوم شد.

حسین اسکندرزاده از سوی دستگاه قضایی در خوی از بابت اتهام قتل عمد به پنج بار اعدام، از بابت سرقت مسلحانه به ۱۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق، از بابت تهیه، حمل و استفاده از سلاح به دو سال حبس و از بابت تهدید با اسلحه به دو سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

علی حسن‌زاده رئیس دادگستری شهرستان خوی اعلام کرده است «با توجه به اینکه جنایت صورت‌گرفته از نوع قتل‌های داعش‌گونه بوده، مصلحت در تسریع در اجرای قصاص در ملاءعام است و حکم و از روز ۲۰ تیر ۹۶ در دیوان عالی کشور قابل فرجام‌خواهی شده است.»

متهم و وکیل مدافع وی اعلام داشته‌اند که انگیزه‌ی قتل، «وجهه‌ی ناموسی» داشته است اما قاضی پرونده بر سلامت کامل روحی و روانی متهم در حین ارتکاب جرم تاکید کرده است.

حکم ۵ بار اعدام به این خاطر صادر شده که چنانچه مجرم با یک بار اعدام از مرگ رهایی پیدا کرد، دستگاه قضایی به اجرای یک بار کفایت نکرده بلکه حق چهار بار اعدام دیگر باقی باشد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com