عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از کمبود بالگرد اطفای حریق در کشور گفته ۱۱میلیون هکتار از جنگل‌های کشور در سه سال گذشته در آتش‌سوزی نابود شده است.

به گفته علی اکبری، خسارت مستقیم زیست محیطی ناشی از این آتش‌سوزی‌ها سالانه به طور میانگین ۳۲۰ میلیارد تومان است و هنوز در برخی آتش‌سوزی‌ها از وسایل ابتدایی مانند بیل و کلنگ برای اطفای حریق استفاده می‌شود.

نماینده شیراز در مجلس گفته آتش‌سوزی تهدیدی جدی برای حیات جنگل‌ها و مراتع کشور محسوب می‌شود و عوامل انسانی در به وجود آمدن آتش‌سوزی نقش تاثیرگذاری دارند که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی بیشتری انجام شود و همچنین از ظرفیت مردم و جوامع محلی برای پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی‌ها استفاده کرد.

آتش‌سوزی جنگل‌ها به یکی از مهم‌ترین آسیب‌های زیست‌محیطی در ایران تبدیل شده است. جنگل‌ها در برخی موارد برای نابودی و زمین‌خواری به صورت عمدی آتش زده می‌شوند و در بسیاری از موارد دیگر سهل‌انگاری انسان باعث ایجاد حریق در جنگل می‌شود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com