بنا به خبرهای رسیده به شش رنگ، جوان ترنس مرد ۲۳ ساله به نام حسین که او را با نام سیاوش نیز می شناختند به دست پدرش در خرم آباد به ضرب گلوله کشته شده است. شش رنگ همچنان در تلاش است تا با نزدیکان او تماس حاصل کند.

اعلامیه ترحیمی که به دست ما رسیده همزمان خبر فوت پدر و پسر را منتشر ساخته است. گزارش ها حاکی از آن است که پدر پس از قتل پسر خود را به ضرب گلوله کشته است. گویا هویت حسین/سیاوش به عنوان یک ترنس مرد برای خانواده به هیچ وجه قابل قبول نبوده است.

اما حتی پس از مرگ و در اعلامیه ترحیم هم هویت او انکار می شود: نه «اسمی» از سیاوش هست و نه «عکسی». مردسالاری، زن ستیزی و ترنس ستیزی حتی در این برگه کاغذ عیان است.

این جوان ترنس در خانواده ای به قتل رسیده که تصویر یک شاخه گل جای قرص صورت یک انسان و تمام هویت و آرزوها و آینده او را می گیرد. و این تنها گوشه ای از درد و رنج او در فضای ترنس هراس خانواده را بر ما آشکار می کند.

جرم سیاوش چه بود؟

سیاوش باید از خشونت پدر به کدام نهاد یا سازمان پناه می برد که امروز زنده باشد؟

آیا یک فرد به واسطه شناختی که از روحیات، جنسیت و هویت خود دارد می تواند مستحق مرگ باشد؟

برای پایان دادن به پیش داوری های منفی و تابوهایی که به قتل و خشونت علیه ترنس ها و همجنسگراهای ایرانی منجر می شود و به امید روزی که پدران و مادران هویت فرزندان ترنس خود را آنگونه که هست بپذیرند به تلاشمان ادامه خواهیم داد.

#ترنسجندر #ترنس #ترنسکشوال #خرم_آباد #ترنس_ستیزی #ترنسجندرستیزی #ترنس_هراسی#خشونت #قتل #خانواده

با #شش‌رنگ در شبکه‌های اجتماعی همراه شوید:
🏳️‍🌈 https://t.me/Iran6Rang
🏳️‍🌈 https://www.facebook.com/6rang.Iran
🏳️‍🌈 https://www.instagram.com/6rangiran
🏳️‍🌈 https://www.youtube.com/user/6rangIran
🏳️‍🌈 https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/6rang-org

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com