روژی کورد: بنا بر گزارش خبرنگار مرکز روژی کورد از سنندج، دو مخترج جوان سنندجی با نامهای امید زندی و حمید صمدی، برای اولین بار در جهان یک مینی لودر پرقدرت شده اند که بدون استفاده از سوختها رایج و تنها با استفاده از انرژی خورشید کار می کند.

این دو مخترع جوان کورد، این مینی لودر را در نسخه آزمایشی ساخته اند که نیازی به هیچگونه سوختی ندارد و تنها با انرژی خورشید تغذیه میشود و سازگار با محیط زیست میباشد.

آنها اسم این لودر را (هێزی کوردستان)، به عنتی “قدرت کوردستان” نامگذاری کرده اند.

گفته می شود که این مینی لودر؛ هیدرولیک بوده و قابلیت نصب تمامی ادوات کشاورزی را دارا میباشد.

این لودر همچنین قابلیت بهره برداری و استفاده در گاوداریهای کوچک و بزرگ را نیز دارد. چون از سوخت فسیلی تغذیه نمیکند و بدلیل بی سرو صدابودن رعب و وحشتی برای دام ایجاد نمیکند.

این دو مخترع جوان میگویند، افتخار میکنیم بعنوان یک کورد موفق به ساخت چنین وسیله ای شده ایم. لازم به ذکراست این دو جوان بااستعداد سنندجی از طریق شهر بازی واقع در سه راه شالمان سنندج که بصورت اجاره ای گرفته اند امرار معاش میکنند و در ساخت این وسیله از حمایت هیچ جایی برخوردار نبوده اند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com