روژی کورد: در حالی که مذاکرات برگزیت تاکنون بارها به تعویق افتاده است، ترزا می، نخست وزیر بریتانیا اعلام کرده است، آزادی رفت و آمد شهروندان اروپائی به بریتانیا برای تنها تا مارس ۲۰۱۹ امکان‌پذیر است.

مذاکرات برگزیت به مذاکرات برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا اطلاق می شود.

خبرگزاری رویترز در اینباره گزارش داده است که، مساله خروج و ورود آسان به بریتانیا برای شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا تنها تا پایان مذاکرات برگزیت امکان‌پذیر است.

تزرا می گفته است: “تاکنون طی مذاکرات هیچگونه راه حل و شیوه ای جهت نحوه رفت و آمد شهروندان اروپائی به بریتانیا و یا بالعکس، پس از ماه ۲۰۱۹ و اتمام مذاکرایت برپزیت، ارائه نشده است و در مورد آن نیز پیش بینی ای بعمل نیامده است.

«لیام فاکس» وزیر تجارت بین الملل انگلیس هم اخیرا گفته بود هیچ توافقی بر سر جا به جایی آزادانه مردم از اتحادیه اروپا به بریتانیا و بالعکس در دوران پس از توافق برگزیت میان اعضای کابینه این کشور انجام نشده است.

مردم بریتانیا در سال ۲۰۱۶ با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند که با مذاکرات دو ساله سرانجام لندن، بروکسل را ترک خواهد کرد. دو طرف بر روی مسایل متعددی از جمله آمد و شد شهروندانشان و مبادلات اقتصادی مذاکره خواهند کرد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com