روژی کورد: فیلم “یک ربع امید”، ساخته جمشید بهرامی، فیلم ساز و کارگردان شرق کوردستان، به بخش مسابقه دومین فستیوال فیلم بین المللی فیلم سلیمانیه کوردستان راه یافت.

دومین فستیوال بین المللی فیلم سلیمانی، امسال از ۱ اکتبر تا ۷ اکتبر امسال در سلیمانیه برگزار می شود.

اکران فیلمهای این فستیوال در دانشگاه سلیمانیه انجام خواهد شد.

فیلم کوتاه “یک ربع امید”، موفق شده است تا به بخش مسابقه فیلم های کوتاه “ملی” این فستیوال بین المللی راه یابد.

این فستیوال از دو بخش بین المللی و ملی تشکیل شده است که  در بخش فیلمهای فیلمی، آثار فیلم سازان کورد از هر جای جهان شرکت خواهند نمود

سال گذشته ۷۲۰۰ اثر به این فستیوال فرستاده شده اند که شمار کمی از انها شانس راه یابی به بخش مسابقه را داشته اند. در مرحله امسال تاکنون شمار فیلمهای ارسال شده مشخص نیست

فیلم “یک ربع امید”، جدیدترین اثر کارگردان جوان و شناخته شده کوردستان شرقی  و مقیم کشور آلمان، قبلا نیز ساعت ۱۹ روز شنبه ۱۵ جولای ۲۰۱۷ در شهر نورنبرگ آلمان در “خانه کورد و آلمانی”، اکران شده است.

کار تهیه و فیلم برداری از فیلم “یک ربع امید”، طی چند روز گذشته به اتمام رسیده است. این اولین اثر جمشید بهرامی، در خارج از کوردستان می باشد.

این فیلم ۱۵ دقیقه ای، داستان یک کورد مقیم کشور آلمان و پیشمرگ سابق را بازگو می کند که علیرغم ابتلا به بیماریهای مزمن و مشکلات فراوان، با شروع جنگ داعش و حمله به کوردستان، اندیشه بازگشت به کوردستان و پیوستن به صفوف پیشمرگها و دفاع از کوردستان را در سر می پروراند.

“یک ربع امید”، اشاره غیرمستقیمی است به یک بخش از چهار بخش کوردستان که علیرغم ممانعتهای فراوان و مخالفتهای همه جانبه به سوی استقلال در حرکت می باشد.

جمشید بهرامی، قبلا طی مصاحبه ای اختصاصی در رابطه با “یک ربع امید” به مرکز روژی کورد گفت: “فیلم “یک ربع امید” در پی راهیابی و حضور در فستیوالهای جهانی و منطقه است”.

بازیگران و عوامل “یک ربع امید” عبارتند از:

فیلمنانه نویس، تهیه کننده و کارگردان: جمشید بهرامی

بازیگر نقش اصلی: فاتح صالحی

دیگر بازیگران:

خانم  آوات صدیقی نیا

کژوان محمدی

روژوان محمدی

لینا کاروان

مختصر مروری بر زندگی و فعالیتهای جمشید بهرامی:

جمشید بهرامی، متولد سال ۱۳۶۰ شمسی در شهرستان مریوان است. سال ۱۳۸۲ شمسی، تحصیل در سطح فوق دیپلم تربیت معلم را در دانشگاه شهید بهشتی تهران به پایان رسانید و از ان پس به عنوان دبیر هنر در شهرستان مریوان آغاز به کار کرد و همزمان کار تئاتر و سینما را نیز شروع کرد.

سال ۱۳۸۴ شمسی تحصیل در سطح کارشناسی را در دانشگاه تبریز شروع و به پایان رسانید. وی طی دوره تحصیلات کارشناسی از سوی اداره اطلاعات دستگیر و به اطلاعات شهرستان سنندج منتقل گردید. از آن پس وی از ادامه تحصیل در سطح کارشناسی ارشد ممنون و به عنوان دانشجوی ستاره دار شناخته شد.

بهرامی یکی از موسسین “تئاتر خیابانی” در کوردستان شرقی و علی الخصوص شهرستان مریوان، شناخته شده است، تئاتر خیابانی ای که اکنون شهرستان مریوان به عنوان پیشگام آن در ایران شناخته شده است.

جمیشید بهرامی، در پی فشارهای متمادی وزارت اطلاعات، سال ۱۳۸۹ شمسی به ناچار کوردستان شرقی را به سوی اقلیم کوردستان ترک نموده و جلای مام میهن می کند و طی سالهای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه سلیمانیه به عنوان استاد، مشغول به تدریس می شود/.

وی سپس سال ۲۰۱۲ به کشور آلمان پناهنده شده و اکنون در این کشور مقیم است.

بهرامی، فیلمهایی همچون “زلکاو”، “چرا؟”، “ژان و ژین” را به عنوان بازیگر در کارنامه خود دارد.

تئاتر ” نغمه اوفیلیای عاشق”، یکی دیگر از کارهای بهرامی است که هم به عنوان مترجم و نیز بازگیر در این فیلم ایفای نقش نوشته است.

تئاتر “پدر” و”چهار صندوق”، دو اثر دیگر از کارهای بهرامی می باشند که به عنوان تهیه کننده در داخل کوردستان در ایران، تهیه نموده است.

وی همچنین کارگردانی فیلمهای “دیوار”، “هیوا”، “غرق شده- خنکاو” را نیز انجام داده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com