سیاستمداری که همجنسگرایان را بچه‌باز خطاب کرده بود از کار معلق شد


در پایان این متن با خود بیاندیشیم همجنسگرایان در ایران هر هفته و هر ماه چند بار و در چند وبسایت و رسانه مختلف، از سوی ارگان‌ها و مقامات دولتی و مذهبی بچه‌باز و منحرف و بیمار و مستحق اصلاح/درمان/اعدام/عذاب الهی خوانده می‌شوند؟ چند نفر/گروه/سازمان به این اظهارات نفرت‌پراکن اعتراض می‌کنند؟

چیکا امادی که از اعضای حزب کارگر و عضو شورای “هرو”ی لندن است بخاطر اظهارنظرهای “توهین آمیز، ناخوشایند و همجنسگراهراس” در فضای مجازی محکوم شده است.

وی به دلیل پست‌هایی در فضای مجازی که شرکت کنندگان در رژه افتخار را “بچه‌باز” خطاب می‌کرد و منتقدانش را به رها کردن “خشم سوزان” خدا تهدید می‌کرد از کرسی خود در شورای هروی لندن موقتا برکنار شد.

چیکا امادی کارمند خیریه و یک کشیش انجیلی است که بخاطر بازنشر یک پست از وبسایت همجنسگراستیز لایف سایت نیوز مورد انتقاد قرار گرفته بود. این پست صحنه‌ای از رژه افتخار ۲۰۱۴ تورنتو را نشان می‌داد که در آن دختر جوانی با دیدن مرد برهنه‌ای که از کنارش می‌گذشت چشمان خود را پوشانده بود.

او در یک توئیت نوشت: «لخت از کنار کودکان رد شدن چیزی نیست جز پدوفیلی (بچه‌بازی) که به آن عنوان لیبرالیسم داده‌اند.»

سپس توئیت دیگری به این ترتیب منتشر کرد: «لخت از جلوی فرزند من رد شو، آن وقت می‌فهمی که نرمال هستی یا نه.»
و «خدا به شما عذابی خواهد داد که شما را به خواب ابدی خواهد برد».

وی در فیسبوک نیز به پرسش همکاران خود از اعتقادات او درباره همجنسگرایی واکنش‌های تندی نشان داد. از جمله در یک پست نوشت:

«هر کس می‌خواهد بخاطر اعتقاداتم و باورم به کلام خدا، شغل من را در سیاست از من بگیرد به خشم آتشین خدایی که به او خدمت می‌کنم دچار خواهد شد.»

کاربری زیر این پست کامنت گذاشت: «کرکس‌ها گوشت بدن آن‌ها را خواهند خورد.»
امادی از این کامنت و حمایت این کاربر همانجا تشکر کرد.

چیکا امادی از این هم فراتر رفت و پستی از رئیس‌جمهور گامبیا را بازنشر کرد که زنان و مردان همجنسگرا را به زندان تهدید کرده بود.

«همجنسگرایی ضدیت با انسانیت است من هرگز یک مرغ یا بوقلمون همجنسگرا ندیده‌ام. اگر به جرم همجنسگرایی در این کشور محکوم شوید هیچ بخششی برای متجاوزان نخواهد بود. ما شما را به زندان بند زنان می‌اندازیم.»

سخنگویی از حزب کارگر گفت این شخص از سمت خود معلق شده و تحقیقات در مورد وی انجام خواهد شد.

مسئولان کمپین ال‌جی‌بی‌تی کارگر (اجتماع سوسیالیست وابسته به حزب کارگر برای پیشبرد حقوق لزبین، گی، بایسکشوال و ترنس*) در بیانیه‌های جداگانه این اظهارات را هموفوبیک دانسته و محکوم کردند:

«این اظهارات در جامعه مدرن جایی ندارد.»

حال با خود بیاندیشیم همجنسگرایان در ایران هر هفته و هر ماه چند بار و در چند وبسایت و رسانه مختلف، از سوی ارگان‌ها و مقامات دولتی و مذهبی بچه‌باز و منحرف و بیمار و مستحق اصلاح/درمان/اعدام/عذاب الهی خوانده می‌شوند؟ چند نفر/گروه/سازمان به این اظهارات نفرت‌پراکن اعتراض می‌کنند؟

منبع خبر: گاردین

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com