اسکار چگونه متولد شد؟
شاید سال ها پیش که این جشنواره نخستین دوره برگزاری اش را در روز پنج شنبه ۱۶ مه ۱۹۲۹ در هتل روزولت هالیوود با حضور تنها ۲۷۰ نفر جشن گرفت هیچ کس تصور نمی کرد روزی فرا برسد که دنیا روی این اتفاق متمرکز شود و سینمایی جهان را زیر سایه خود قرار بدهد. جایزه آکادمی که آن را به طور غیررسمی اسکار می نامند توسط آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک آمریکا به بهترین آثار صنعت سینما اهدا می شود. این مراسم یکی از بزرگ ترین فستیوال های جهان است و در بیش از ۱۰۰ کشور جهان به صورت زنده پخش می شود.
در اولین سالی که اسکار شروع به کار کرد اسامی برنده ها از سه ماه قبل اعلام شده بود اما این رویه در دومین مراسم در سال ۱۹۳۰ تغییر کرد و در ۱۰ سال نخست نتایج برای انتشار عمومی در ساعت ۱۱ شب برگزاری مراسم برای روزنامه ها فرستاده می شد و این شیوه تا زمانی که لس آنجلس تایمز نام برنده ها را پیش از شروع مراسم اعلام کند ادامه داشت و از سال ۱۹۴۱ باز هم رویه دیگری اتخاذ شد و برندگان در نامه ای مهر و موم شده اعلام می شوند.

http://www.niknegaran.com/images/0_0_olhar-oscar-2017.jpg

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com