مروفایتی: با افزایش فشارهای خارجی بر جمهوری اسلامی، کنترل دولت بر مردم نیز افزایش چشمگیری یافته است.

دستگیری نوکیشان و فعالین دینی و مذهبی، دستگیری فعالین مدنی و سیاسی و دستگیری جوانان به جرمهایی از قبیل برگزاری پارتی های شبانه و مدلهای لباس، بشدت بیش از پیش افزایش داشته است.

دستگیری اشخاص دو تابعیتی و به ویژه دوتابعیتی های ایرانی و امریکائی نیز به قصد باج خواهی و سوءاستفاده از این اشخاص در معاملات و نشستها، از دیگر موارد است.

مسئول روابط عمومی سپاه محمد رسول الله شهرستان شیراز گفت: در پی تبلیغات گسترده در سطح فضای مجازی و گزارشات مردمی ۲۴ دختر و پسر در مراسم مختلط پارتی شبانه در شیراز دستگیر شدند.
گفته می شود این ۲۴ نفر، ساعت ۰۱:۰۰ بامداد ۶ مردادماه در باغی در اطراف شیراز دستگیر و بازداشت شده اند.
به گزارش روابط عمومی سپاه فجر استان فارس، ستوان یکم پاسدار حسن شفیعی اظهار داشت: در پی تبلیغات گسترده در سطح فضای مجازی و گزارشات مردمی ۲۴ دختر و پسر در مراسم مختلط پارتی شبانه در شیراز دستگیر شدند.
وی بیان کرد: فردی با نام مستعار امید در فضای مجازی برگزاری پارتی شبانه را تبلیغ کرده و با گرفتن مبلغ۲۰۰۰.۰۰۰ ریال هزینه ورود از آقایان و برای خانم‌ها رایگان آنان را دعوت به حضور در مراسم پارتی شبانه شیراز کرده بود.
مدتی پیش نیز اعلام شد که ۱۱۰ نفر زن و مرد که در یک پارتی مختلط شرکت کرده بودند با صدور دستورات قضایی، توسط ماموران امنیت اخلاقی پلیس اطلاعات و امنیت خراسان رضوی دستگیر شدند.
همچنین خبرگزاری قوه قضائیه، در گزارش روز سه شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه خود، از دستگیری ۴۵ مرد و زن در یک میهمانی مختلط در قم خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب گفته است که این ۴۵ نفر در یک میهمانی مختلط در یک کارگاه مبل سازی دستگیر شده اند.

«مهدی کاهه» دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم در گفت‌وگویی از دستگیری ۴۵ زن و مرد در پارتی شبانه خبر داد و گفت: حسب گزارش پلیس اطلاعات و امنیت استان قم مبنی بر حضور تعدادی از افراد مذکر و مونث در داخل یک کارگاه مبل سازی در حاشیه شهر پس از صدور دستور اکیپ‌های انتظامی فورا به محل اعزام شدند.

از دیگر سو، روز دوشنبه دوم مردادماه ۱۳۹۶ شمسی، حسین ساجدی‌نیا، رئیس پلیس تهران بزرگ، از دستگیری و شناسایی صدها تن در پایتخت خبر داد. خبرگزاری ایرنا به نقل از ساجدی‌نیا نوشت: «به خواست شهروندان دو طرح امنیت محله‌محور در ۲۴ ساعت گذشته اجرا شد که در مرحله اول ۸۶ نفر از اراذل و اوباش تحت عنوان برخورد با مزاحمان نوامیس شناسایی و دستگیر شدند.»

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان این که محور مرحله دوم این طرح، برخورد با فروشندگان مواد مخدر بوده است: «با شناسایی ۱۴۰ نقطه آلوده در سطح شهر تهران، ۶۱۲ نفر از توزیع‌کنندگان مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند.»

طرح “محله‌محور” نخستین مرتبه در آبان سال ۸۹ در بیش از دو هزار نقطه تهران کلید خورد. هجوم شبانه به منازل مظنونان، ضرب و شتم آنان جلوی چشم خانواده و بستگان و گرداندن‌شان در حالاتی تحقیرآمیز اغلب بدون لباس و در حال کتک خوردن در مناطق و محلات، گوشه‌هایی از عملیاتی شدن این طرح بود.

دستگیری نوکیشان در ایران طی مدت اخیر:

نیروهای اطلاعات سپاه ارومیه، انوشه رضابخش و سهیل زرگرزاده مادر و پسر نوکیش مسیحی را حدود دو هفته پیش در منزل شخصی آنها در این شهر بازداشت و «بسیاری از کتاب‌ها و جزوات» متعلق به آنان را توقیف کردند. دلیل بازداشت این شهروندان تاکنون اعلام نشده است.

منصور برجی، سخنگوی کمیته ماده ۱۸ وابسته به شورای کلیساهای همگام در لندن، روز جمعه، گفت که انوشه رضابخش و سهیل زرگرزاده، نوکیشان مسیحی، حدود دو هفته پیش در شهر ارومیه بازداشت شدند.

برجی افزود “این مادر و پسر مسیحی در منزل خود و توسط نیروهای لباس شخصی اطلاعات سپاه ارومیه دستگیر شده‌اند و دلیل بازداشت آنها تاکنون اعلام نشده است”.

خبرگزاری مهر روز سه‌شنبه، ۳ مردادماه، از بازداشت یک «شبکه وسیع» از افرادی که «منحرف مذهبی» توصیف کرد به دست اطلاعات سپاه پاسداران ایران خبر داده و گفته است: “سازمان اطلاعات سپاه استان تهران صبح سه‌شنبه این افراد را در سه شهر تهران و ری و پردیس بازداشت کرده است.”.

این افراد به اتهام “تبلیغ و ترویج مسیحیت تبشیری و کلیساهای خانگی” بازداشت شده اند و متهم هستند که به «تخریب ادیان ابراهیمی و تشویش اذهان عمومی و انحراف اذهان در فضای عمومی و مجازی» پرداخته اند.

بنا بر گزارش خبرگزاری مهر، در میان اسناد و مدارک به دست آمده از این شبکه وسیع منحرفان مذهبی؛ کتاب‌های فرق مختلف، روش‌های شبکه‌سازی، یارگیری، ارتباط با بیگانگان و تخریب دین مبین اسلام و سایر ادیان به چشم می‌خورد.

دستگیری نوکیشان و فعالین مذهبی در ایران در حالی صورت می گیرد که تاکنون چندین نهاد بین المللی فعال حقوق بشر و از جمله کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، اواخر تیرماه گذشته با اشاره به احکام حبس طولانی‌مدت برای چندین نوکیش مسیحی در کمتر از دو ماه گذشته، از آزار مسیحیان در ایران ابراز نگرانی کرده اند.

طی یک ماه اخیر، هشت مسیحی و نوکیش مسیحی دیگر به اتهام‌هایی مشابه در همین شعبه دادگاه هر یک به ۱۰ تا ۱۵ سال زندان محکوم شده‌اند.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی نیز روز سوم تیرماه یوسف ندرخانی، محمدرضا امیدی، محمدعلی مسیب‌زاده و زمان فدایی را به اتهام «تشکیل کلیسای خانگی» و «ترویج» آنچه «مسیحیت صهیونیستی» خوانده شد هر یک به ده سال زندان محکوم کرد.

روز دوشنبه، دوم مردادماه، نیز اطلاعات سپاه استان اصفهان در اطلاعیه‌ای از دستگیری هشت نفر از اعضا و طرفداران آنچه «شبکه انحرافی عرفان حلقه» نامید، در شاهین‌شهر خبر داد.

یک هفته پیشتر در روز ۲۷ تیرماه نیز شاخه سپاه پاسداران در استان اصفهان از بازداشت «۱۱ تن از اعضا و طرفداران شبکه انحرافی عرفان حلقه در نجف‌آباد» خبر داده بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com