دونالد ترامپ در یک سری توئیت افراد ترنسجندر را از خدمت در ارتش منع کرد

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا دیروز چهارشنبه به طور ناگهانی در یک سری توئیت اعلام کرد که ترنسجندرها در هیچ سطحی از ارتش نمی‌توانند خدمت کنند.

وی علت آنرا اینگونه اعلام کرد که ارتش امریکا نمی‌تواند به جای تمرکز بر روی پیروزی زیر بار هزینه‌های سنگین پزشکی برود و حضور افراد ترنسجندر سبب «از هم گسیختگی» ساختار ارتش خواهد شد.

بحث بر سر اینکه آیا مالیات مردم را می‌توان برای هورمون تراپی و تغییر جنسیت اعضای ترنسجندر در ارتش استفاده کرد اختلاف نظری به همراه داشت که بسته هزینه‌های ۷۹۰ میلیارد دلاری ارتش را تهدید می‌کرد و قرار بود در آخر این هفته بر روی آن رای‌گیری شود. ظاهرا این موضوع سبب تصمیم‌گیری عجولانه ترامپ شده است.

این تصمیم به قدری ناگهانی اعلام شده است که از سخنگویان کاخ سفید و مقامات ارتش هیچ کس توانسته به این سوال خبرنگاران پاسخ دهد که بر سر اعضای ترنسجندر ارتش که در حال خدمت هستند چه خواهد آمد؟

Image may contain: 4 people

اما آیا واقعا هزینه‌های نغییر جنس در ارتش چقدر است؟

طبق آخرین ارقام تحقیق راند کورپ در سال گذشته، در صورت تقبل هزیه‌های تغییر جنس در ارتش، مجموع هزینه خدمات درمانی ارتش بین ۲/۴ تا ۸/۴ میلیون دلار سالانه افزایش خواهد داشت.

این رقم معادل تنها چهارصدم درصد تا سیزده صدم درصد (۰/۰۴ تا ۰/۱۳ درصد) هزینه خدمات درمانی سالانه ارتش خواهد بود. هزینه خدمات درمانی کل ارتش سالانه بیش از ۴۹ میلیارد دلار است.

به نقل از هافینگتون پست گروه‌های حقوق مدنی و حقوق ترنسجندر این تصمیم ترامپ اعتراض کرده‌اند نیویورک نیز شاهد تظاهرات مردم بود. صدها نفر در برابر مرکز اشتغال ارتش در میدان تایمز در نیویورک جمع شدند. فعالان ترنس و متحدان آن‌ها به میدان آمدند و این سیاست پیشنهاد شده از سوی ترامپ را محکوم کردند. کهنه‌سربازان و پزشکان ارتش که سابقا بدون اشکارسازی در ارتش خدمت کرده‌اند نیز در میدان حضور یافتند.

تانیا واکر کهنه‌سرباز ترنسجندر ارتش آمریکا که در میدان شعار «شرمت باد!» سر می‌داد در اینباره گفت: «جنگیدن وطیفه ماست. پیروزی وظیفه ماست.»

تنها در سال ۲۰۱۶ بود که دولت اوباما منع قانونی حضور افراد ترنسجندر در ارتش را بی‌اساس اعلام کرد و از آن زمان به بعد افراد ترنسجندر از درون ارتش شکارسازی کرده‌اند.

ونسا شریدن یکی از کهنه‌سربازان نیروی هوایی امریکا که یک ترنس‌زن است و با افتخار شغل خود را ترک کرده است در مصاحبه با گاردین می‌گوید این منع سب می‌شود افراد ترنسجندر خویت خود را پنهان کنند و شخصیت برساخته و غیرواقعی از خود نمایش دهند و این آنان را از خدمت موثر بازخواهد داشت.

برای آمریکا که خدمت #ارتش در آن داوطلبانه است، منع یک گروه از خدمت نظامی حاوی پیام بی‌عدالتی و #تبعیض است.

به گفته کمپین حقوق بشر اگر این قانون به تصویب برسد ۱۵۰۰۰ #نظامی شغل خود را از دست خواهند داد.

منابع:
https://goo.gl/joR1Cr
https://goo.gl/x3ESgf
https://goo.gl/kuYk6j

با #شش‌رنگ در شبکه‌های اجتماعی همراه شوید:
🌈💙 https://t.me/Iran6Rang
🌈💙 https://www.facebook.com/6rang.Iran
🌈💙 https://www.instagram.com/6rangiran
🌈💙 https://www.youtube.com/user/6rangIran
🌈💙 https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/6rang-org

#شش‌رنگ #ترنس #ترنسکشوال #هویت #هویت_جنسیتی #تغییر_جنس #عدالت

#حقوق_بشر#حقوق_شهروندی #ترامپ #دونالد_ترامپ #آمریکا

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com