وقتی با اکثر خانم‌ها صحبت می‌کنم، احساس می‌کنند که هرگز در روابط عاشقانه‌ی خود، فردی را که به دنبالش هستند، پیدا نمی‌کنند. اکثر آن‌ها در این رابطه مایوس شده‌اند و حتی عده‌ای از ایشان به طور کامل دست از جستجو کشیده‌اند اما ما فکر می‌کنیم که برای تمام افراد، یک فرد مناسب در دنیا وجود دارد ولی چیزهایی هستند که بر سر راه این مسئله قرار می‌گیرند:
🌈
اول اینکه اعتقاداتی در مورد روابط عاشقانه وجود دارند که به شما در جهت مثبت خدمت نمی‌کنند. اعتقادات خود در مورد روابط را بررسی کنید و آن‌هایی که خدمتی نمی‌کنند را دور بریزید. داشتن اعتقادات و پیش‌فرض‌ها در مورد روابط می‌تواند مانعی برای پیدا کردن آن نوع رابطه‌ای شود که در پی آن هستید. برای مثال اگر اعتقاد دارید که تمام روابط به خیانت ختم می‌شوند پس در واقع بیشتر احتمال دارد که کسی را انتخاب کنید که خیانت می‌کند. اگر اعتقاد دارید که مرتباً جذب زنانی می‌شوید که قابل دسترسی نیستند، به انتخاب این گونه زنان ادامه می‌دهید. بسیار مهم است تا این نوع اعتقادات را بررسی کنید و بخواهید آن‌هایی که خدمتی به شما نمی‌کنند را دور بریزید.
🌈
دوم اینکه ممکن است فکر کنید که شما به اندازه کافی جوان یا از نظر فیزیکی جذاب، یا از نظر مالی دارای ثبات کافی نیستید یا افکاری از این دست در ذهن خود داشته باشید.
برای یافتن کسی و ورود به یک رابطه و حتی فراتر از آن، باید ابتدا عشق نسبت به خود را پرورش داد. آیا شما کاملا خود را قبول دارید و به خود عشق می‌ورزید؟ حتی با وجود چیزهایی که زندگی‌تان در حال رخ‌دادن هستند؟
🌈
سوم اینکه، ممکن است شما واقعا در مورد نوع رابطه‌ای که می‌خواهید، صریح و روشن نیستید. اگر مرتباً وارد روابطی شوید که به شکست ختم می‌شوند، ممکن است باعث شود، فکر کنید که رابطه‌ی مناسب برای شما وجود ندارد. اما چه می‌شود اگر مشکل این باشد که شما واقعا درمورد نوع رابطه‌ای که خواستار آن هستید، روشن نیستید و در نتیجه هربار با زنانی وارد رابطه می‌شوید که برای شما مناسب نیستند؟
مراجعه کننده‌ای داشتم به نام لین (نام واقعی او نیست) و او به من گفت که با زن‌ها وارد رابطه‌ی احساسی می‌شده و با آن‌ها زیر یک سقف زندگی می‌کرده، زیرا باور داشته که این کاری است که شما وقتی وارد رابطه‌ی پارتنری می‌شوید انجام می‌دهید اما این روابط همه به شکست ختم شدند. در نهایت مشخص شد که او درواقع عاشق تنها زندگی کردن بود و دلش نمی‌خواسته این را تغییر دهد. بسیار مهم است تا بدانید دقیقاً چه نوع رابطه‌ای می‌خواهید تا وارد رابطه‌ی اشتباه نشوید.
🌈
درنهایت ممکن است توقعات غیر واقعی داشته باشید. پیشنهاد ما این است که شرایطی را که حتما شریک شما باید داشته باشد و شرایطی را که در صورت حضور، باعث شکل نگرفتن رابطه می‌شود را هرکدام به سه شرط محدود کنید. (فرض کنید که مهارت‌های ارتباطی آگاهانه به عنوان یک شرط حتمی، باشد). برخی از زنان لیست‌هایی دارند که خیلی طولانی یا دقیق هستند و در واقع، امر پیدا کردن فرد مناسب را غیرواقعی می‌کند.
اخیرا با زنی صحبت کردم که مدتی طولانی به دنبال پیدا کردن یک شریک زندگی بود. ماریا اصرار داشت که شریک آینده‌اش مانند خودش دونده ماراتن، عاشق قهوه نوشیدن در صبح، یک موسیقی‌دان مشتاق و دوستدار فیلم ترسناک باشد. این یک لیست غیرواقعی از بایدها هست و درواقع در بطن این لیست این اعتقاد او وجود داشت که او تا ابد تنها خواهد ماند و او این اعتقادات را با تهیه چنین لیستی از بایدها در رابطه‌، به حقیقت بدل کرده بود. برای او عشق به خود و دانستن اینکه او لیاقت عشق را دارد کلید باز کردن این مشکل بود.
🌈
شما ممکن است به دلایل دیگری لیستی از توقعات غیرواقعی داشته باشید اما این توقعات غیر واقعی مانع پیدا کردن رابطه‌ای که می‌خواهید می‌شوند. رابطه‌ای که واقعا خواستار آن هستید آن بیرون منتظر شماست. زمانی‌که توانایی تشخیص این را داشته باشید، کاملا سزاوار و لایق عشق هستید و می‌توانید اعتقاداتی را که به شما خدمتی نمی‌کنند، دور بریزید. گاهی اوقات این مسیر نیازمند صبر فراوان است _ چنین تغییری لزوما در طول یک شب رخ نمی‌دهد_ و نیازمند تلاش است _ گاهی اوقات برای ملاقات با افراد جدید، باید به خارج از حدود انتظارات و منطقه امن خود بروید.

ترجمه و تلخیص
راه‌های ارتباط با ما:
پیامک در تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com