🌍اطلاعیه
صدور حکم حبس و شلاق برای زندانیان سیاسی دربند (محبوس) محکوم است!
هشت زندانی سیاسی مجددا به حبس و شلاق محکوم شدند!
https://wp.me/p9yWrK-35L

روز دوشنبه هفتم شهریور‌ماه ۱۴۰۱، هشت زندانی سیاسی توسط دادگاه عمومی شعبه ۱۱ بخش فشافویه تهران پس از محاکمه شدن، مجددا هر کدام به ۱۱ ماه و ۱۵ روز حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شدند.
صدور این حکم از بابت درگیری هشت زندانی سیاسی به نام‌های شاپور احسانی‌راد، اسماعیل گرامی، پویا قبادی، اکبر باقری، اکبر فراجی، داود عبدالهی، علیرضا فرشی و شهاب سلطانیان که در روز ۱۶ مهرماه ۱۴۰۰ در تیپ ۲ زندان تهران بزرگ پس از حمله سازمانیافته از سوی مسوولین زندان که توسط فردی شرور به نام غلامرضا هادی‌پور برزگر به ضرب و شتم زندانیان سیاسی صورت گرفت، منجر به اعزام دو تن از زندانیان سیاسی به نام‌های پویا قبادی و اکبر باقری به بهداری و بخیه زدن زخم‌های عمیق سر و بدن این زندانیان شد.

جمهوری اسلامی عامدانه و سیستماتیک در پی سیاست پرونده سازیهای مجدد و پوشالی برای فعالین و زندانیان سیاسی، با سناریو سازیهای طراحی شده از قبل، توسط افراد شرور در زندان‌ها، به زندانیان حمله و آنان را مورد ضرب و شتم قرار میدهد.
نمونه بارز و جنایتکارانه اینگونه حملات سازمان یافته قتل علیرضا شیر محمد علی، زندانی سیاسی، سال ۱۳۹۸ در زندان تهران بزرگ(فشافویه) بود.

حکومت اسلامی با بکارگیری سیاست آگاهانه، غیر انسانی و جنایتکارانه پرونده سازیهای مجدد برای ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه و به خیال خام خود به عقب راندن اعتراضات مردم، قصد هر چه طولانی نگه داشتن فعالین سیاسی در زندان را دارد.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی ضمن محکوم کردن این سیاست رنگ باخته، جمهوری اسلامی را مسئول مستقیم جان و سلامت زندانیان سیاسی میداند و خواهان لغو احکام صادره و بسته شدن پرونده هشت زندانی سیاسی که برای دفاع از جانشان در مقابل زندانبانان و اجیرشدگان شرور در زندان بوده، می‌باشد وخواستار آزادی بدون قید و شرط آنان و تمام زندانیان سیاسی میباشد.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
۱۰ شهریور ۱۴۰۱/ ۱ سپتامبر ۲۰۲۲

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)