سازمان حقوق بشر ایران، ۲ مرداد ماه ۱۳۹۶: سه زندانی از جمله یک زندانی تبعه کشور افغانستان که با اتهامات مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، در زندان مرکزی اصفهان اعدام شدند.

بنا به گزارش سازمان حقوق بشر ایران، صبح روز جاری دوشنبه ۲ مرداد ماه، سه زندانی در زندان مرکزی اصفهان اعدام شدند.

این سه زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند و هویت ایشان «محسن عبدی» اهل خمینی شهر اصفهان از بند ۴، «جواد میر» اهل زابل از بند جوانان و فردی با نام کوچک «حبیب» از بند “افاغنه” احراز شده است. از این بین «حبیب» تبعه کشور افغانستان بوده و ظن آن وجود دارد که “جواد میر” هنگام بازداشت زیر ۱۸ سال سن داشته است.

یک منبع مطلع در خصوص “جواد میر” به سازمان حقوق بشر ایران گفت: “وی هنگام اعدام ۲۲ سال داشت.”

این زندانیان صبح روز شنبه ۳۱ تیر ماه به سلول انفرادی منتقل شدند و خبر انتقال ایشان از سوی این نهاد حقوق بشری منتشر شده بود.

اعدام زندانیان با اتهامات مربوط به مواد مخدر در حالی همچنان جریان دارد که کلیات طرح اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر در مجلس شورای اسلامی به تایید رسیده و قرار است پس از تعطیلات دوهفته‌ای مجلس دوباره در صحن علنی به رای گذاشته شود. در صورت تایید نهایی این طرح، بسیاری از زندانیانی که به اعدام محکوم شده‌اند به زندان محکوم خواهند شد.

اعدام این سه زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های رسمی اعلان نشده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com