ماف نیوز: پنج تن از معتمدین‌ یک‌ روستا در سلماس از سوی حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران مورد بازجویی قرار گرفتند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق‌ بشر کردستان، پنج تن از اعضای شورای روستا، دهیار و امام جمعه‌ی روستای دریک از توابع بخش کوهسار شهرستان سلماس بعد از احضار به سپاه سلماس، در رابطه با اتهاماتی سیاسی مورد بازجویی قرار گرفتند.

یک منبع مطلع در این رابطه گفت: «جواد بادکان دهیار روستای دریک، سه تن از اعضای شورای اسلامی روستا به نامهای فرشاد بادکان، احمد مامدی، حسین لاجانی و امام جمعه‌ی روستا به نام اسعد عبدالله‌زاده با احضار از سوی سپاه پاسداران سلماس در رابطه با همکاری و ارتباط اهالی روستا با احزاب مخالف جمهوری اسلامی مورد تهدید واقع شده‌اند.»

احضار آنها بدون ارائه‌ی برگه‌ی قضایی صورت گرفته است و این افراد بعد از بازجویی چندساعته، آزاد شده‌اند.

به معتمدین روستای دریک سلماس اعلام‌ شده است با وجود پایگاه بسیج در این روستا، اما این پایگاه هیچ عضو بومی ندارد و سپاه پاسداران مقرر کرده است که معتمدین روستا باید جهت عضویت در بسیج، مردم را ترغیب نمایند.

احضار، دعوتی رسمی است که از طرف مقام قضایی برای یک شخص جهت حضور در مرجع قضایی به عمل می‌آید و با استناد به ماده ۱۲۴ قانون آیین دادرسی کشور، بیان شده‌ است که مقام قضایی برای احضار یا جلب باید دلایل کافی داشته باشد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com