به گزارش خبرگزاری پیام نیوز دو شهروند بهایی ساکن کاشان به نام های فریدون فلاح و ندا پاینده، توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات منتقل شدند.
بنابرگزارش مجموعه خبری پیام نیوز( بهایی نیوز سابق) ندا پاینده همسر فریدون فلاح می باشد که در تاریخ ۲۶ تیرماه ۱۳۹۶ توسط ماموران امنیتی وزارت اطلاعات پس از تفتیش محل کسب آنان بازداشت شده اند.
به گفته یک منبع نزدیک ماموران امنیتی پس از تفتیش محل کسب آنان را به منزل منتقل داده و منزل آنان را نیز مورد تفتیش قرار داده اند و اموال شخصی آنان از جمله کتاب ها، عکس ها، تابلو فرشها، کیس کامپیوتر، پرینتر، موبایل آنان را ضبط و مجدد آنان را به محل کسبشان منتقل می کنند تا از این دو شهروند بهایی خواسته شود که گاو صندوق مستقر در محل کسبشان باز شود تا مورد بررسی قرار گیرد که این دو تفتیش حدود ۶ ساعت به طول انجامیده است. لازم به ذکر است که محل زندگی این زوج بهایی پیشتر نیز مورد تفتیش قرار گرفته شده بود و وسایل شخصی آنان از جمله عکس های شخصی، فیلم ها، کتابها و… نیز توقیف شده بود.

این منبع مطلع افزود در اولین تماس پس از بازداشت این دو شهروند بهایی به خانواده خود اعلام کرده اند این منبع مطلع افزود در اولین تماس پس از بازداشت این دو شهروند بهایی به خانواده خود اعلام کرده اند حالشان خوب است و در زندان کاشان زندانی می باشند.

پیشتر در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۹۶ امرالله منوچهری و ضیالله الهیان از شهروندان بهایی شهر کاشان نیز توسط ماموران امنیتی وزارت اطلاعات بازداشت شدند اما با گذشت نزدیک دو هفته از بازداشت آنان نام این دو شهروند بهایی در سیستم زندان اصفهان ثبت نشده و اتهام آنان نیز عنوان نشده است. این دو شهروند بهایی در بازداشتگاه وزارت اطلاعات در شهر اصفهان بازداشت هستند.
هزاران نفر از پیروان آیین بهایی پس از روی کار آمدن جمهوری اسلامی زندانی، شکنجه یا اعدام شده‌اند. بسیاری دیگر از پیروان این آئین نیز از سایر حقوق اجتماعی خود مانند حق تحصیل یا کار محروم شده‌اند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com