رمضان قدیرف رهبر ناحیه مسلمان‌نشین روسیه، پس از قدرت‌نمایی سیاسی در یک مسابقه ورزشی در مصاحبه با شبکه اچ‌بی‌او هرگونه گزارش مبنی بر “پاکسازی” همجنسگرایان در چچن را دروغ خواند و گفت:

🔻 «این حرف‌ها مزخرف است. ما چنین آدم‌هایی در اینجا نداریم. ما اینجا گی نداریم. اگر هست ببرید به کانادا، الحمد لله. از اینجا ببریدشان که در سرزمین ما نباشند. اعوذ بالله من الشیطان الرجیم. اگر هست بردارید و ببرید و با این کار خون ما را پاک کنید.»

وی در ادامه می‌گوید:

«کسانی که این گزارش‌ها را می‌دهند شیطان هستند، برای فروش هستند، آن‌ها آدم نیستند. خدا لعنتشان کند که به ما اتهام می‌زنند. آن‌ها باید بخاطر این اتهامات در پیشگاه خداوند جوابگو باشند.»

آمار دقیقی از کشته‌شدگان در کمپ‌های شکنجه همجنسگرایان چچن در دست نیست. ولادیمیر پوتین نیز این گزارش‌ها را غیرواقعی خوانده است.

روزنامه نوایا گازتا اولین منبعی بود که به افشای “پاکسازی” گسترده و شکنجه و کشتار مردان همجنسگرا یا مظنون به رابطه با همجنس در چچن پرداخت.

از آن زمان شهادت‌های نجات یافتگان از این کمپ‌ها به طور ناشناس منتشر شده است.

این روزنامه پیشتر اعلام کرده بود که لیستی مشتمل بر حداقل ۳۰ نفر در دست دارد که در کمپ‌های شکنجه همجنسگرایان به قتل رسیده‌اند.

به گفته این روزنامه «تنها مردگان در چچن ترسی ندارند.»

👈برای دسترسی به اخبار مربوط به این موضوع هشتگ #چچن را در کانال تلگرام ما جستجو کنید.

با #شش‌رنگ در شبکه‌های اجتماعی همراه شوید:
🏳️‍🌈 https://t.me/Iran6Rang
🏳️‍🌈 https://www.facebook.com/6rang.Iran
🏳️‍🌈 https://www.instagram.com/6rangiran
🏳️‍🌈 https://www.youtube.com/user/6rangIran
🏳️‍🌈 https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/6rang-org

#همجنسگرا #همجنسگرایان #شکنجه #کشتار #سرکوب #چچن #chechnya

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com