سه فعال شناخته شده حقوق زنان و کودکان در ندای زنان ایران، اکرم نصیریان، اسرین درکاله و مریم محمدی روز ۳۰ مرداد ۱۴۰۱، زیر فشار و تهدید برای سپری کردن حکم حبس سی ماهه خود به زندان اوین فراخوانده شدند.

بیش از سه سال است که دستگاه قضایی آنها را به جرم دفاع از حقوق اولیه انسانی و مخالفت با حجاب اجباری، قتل های ناموسی، ازدواج کودکان و همه ستم هایی که سالهاست بر گرده زنان سنگینی می کند، تحت پیگرد قرار داده و برای هر کدام ۳۰ ماه حکم زندان صادر کرده است.

جنبش زنان ایران از بدو سر کار آمدن جمهوری اسلامی پرچم اعتراض به تبعیض و ستم جنسیتی و نابرابری را بلند کرده و سنگر به سنگر در مخالفت با قوانین و مناسبات بشدت ارتجاعی حاکم، پیشروی جنبش سرنگونی را تقویت کرده است. پرونده سازیهای امنیتی رنگ باخته، نمی تواند جنبش عظیم برابری خواهی زنان را از حرکت باز دارد.

ندای زنان ایران کارزاری را با خواست آزادی سه فعال ندای زنان ایران و لغو کلیه پرونده سازیهای امنیتی و سیاسی آغاز کرده است.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی قویا از این کارزار، خواسته ها و مطالبات آن حمایت میکند و تمام امکانات خود را برای رساندن صدای این کارزار در سطح بین المللی بکار میگیرد. همچنین ما از همه فعالین، سازمانها، نهادها، اتحادیه ها و احزاب مدافع آزادی بیان و حق تشکل میخواهیم به این کارزار پیوسته و به هر شکل ممکن آنرا حمایت کنند.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
۷ شهریور۱۴۰۱/ ۲۹ اوت ۲۰۲۲

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)