زبانهای دیگر
پخش
ماهنامه‌
مصاحبه‌
مقالات
گزارش
خاورمیانه‌
جهان
کوردستان
اصلی
‎خانه خاورمیانه‌ ایران جمهوری اسلامی از دستگیری ۴ ملوان هندی در یک شناور سعودی خبر…
خاورمیانه‌ایرانخبر
جمهوری اسلامی از دستگیری ۴ ملوان هندی در یک شناور سعودی خبر داد
تیر ۱۸, ۱۳۹۶۰۷۱
‎انتشار در فیسبوک Tweet on Twitter

روژی کورد: تنشها بین سعودی و ایران به طور مداوم در حال افزایش است.

پس از اعلام دستگیری ۳ عضو سپاه پاسداران از سوی عربستان، اینک جمهوری اسلامی نیز اعلام کرده است که ۴ ملوان هندی را در یک شناور سعودی دستگیر کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، مجید آقابابایی روز شنبه،۱۷ تیر، گفت که چهار ملوان دستگیر شده در یک شناور متعلق به عربستان سعودی، هندی هستند.

عربستان اعلام کرده بود که سه عضو سپاه پاسداران را قبل از منفجر کردن یک سکوی نفتی سعودی دستگیر کرده است.

همچنین روزنامه «الریاض» روز یکشنبه چهارم تیر خبر داد که «مأموران امنیتی عربستان سعودی ۳ ایرانی دیگر را سه روز پیش از «عملیات تروریستی در مسجدالحرام در مکه» دستگیر کرده‌اند.

آقابابایی ضمن اعلام این خبر، افزوده است: «البته ما هم بر اساس رفتار متقابل عمل می‌کنیم، یعنی هرگونه رفتاری که عربستان با صیادان ایرانی انجام داده است ما هم همانگونه رفتار می‌کنیم».

این مقام وزارت کشور ایران با تاکید براینکه ورود اشتباهی صیادان به آب‌های کشورهای دیگر نه موضوعی امنیتی و نه سیاسی است، ابراز امیدواری کرد که عربستان سعودی صیادان ایرانی را آزاد کند.

وی همچنین اعلام کرد که به دلیل قطع شدن روابط دیپلماتیک ایران و عربستان سعودی وزارت خارجه امکان پیگیری مستقیم وضعیت صیادان دستگیر شده در این کشور را ندارد و این موضوع «از طریق مجاری غیررسمی و همچنین مجامع بین‌المللی» پیگیری می‌شود.

عربستان سعودی روز پنجشنبه هشتم تیر ماه پنج صیاد بوشهری و گناوه‌ای را که سال گذشته توسط گارد دریایی این کشور بازداشت شده بودند، آزاد کرد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com