روژی کورد: نشست مشترک سران کشورهای گروه ۲۰ در آلمان در حال انجام است. پوتین و ترامپ بر سر ایجاد مناطق امن در سوریه توافق نموده اند، اما تنش بین امریکا و کره شمالی در حال تشدید است.

پس از انجام آزمایش اخیر موشکی کره شمالی، دو فروند بمب‌افکن دوربرد آمریکا در مانوری مشترک با کره جنوبی و ژاپن بر فراز مرزهای کره شمالی به پرواز در آمدند.

کره شمالی سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۶ شمسی، همزمان با روز استقلال آمریکا کمی پیش از نشست سران گروه ۲۰ در هامبورگ آلمان برای نخستین بار یک موشک قاره‌پیما را آزمایش کرد.

ارتش آمریکا اعلام کرد، تمرین نظامی ۱۰ساعته این دو جنگنده ‌مافوق صوت واکنشی به آزمایش اخیر یک موشک قاره‌پیمای بالیستیک و برنامه اتمی کره شمالی محسوب می‌شود.

طی این تمرین نظامی، دو فروند جنگنده راهبردی و استراتژیک “بی‌‌یک لنسر” آمریکا همراه با نیروی هوایی کره جنوبی و ژاپن در نزدیکی مرز کره شمالی به پرواز درآمدند.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی با استناد به اظهارات محافل دفاعی می‌گوید، بمب‌افکن‌های آمریکا با همراهی هواپیماهای “اف ۱۶” این کشور و جت‌های جنگنده “اف ۱۵” کره جنوبی تا نزدیکی مرز میان کره شمالی و کره جنوبی پیش رفتند. در این تمرین نظامی مشترک حمله به اهداف کره شمالی شبیه‌سازی شد.

بر اساس گزارش‌های رسمی، بمب‌افکن‌های دوربرد آمریکا در بازگشت به پایگاه خود در جزیره گوام در اقیانوس آرام از همراهی دو جت جنگی “اف ۲” نیروی دریایی ژاپن نیز برخوردار شدند.

ترنس اوشانسی، ژنرال نیروی هوایی آمریکا، در رابطه با این رزمایش گفته است، این رزمایش به منظور آمادگی برای “استفاده از پتانسیل کامل مرگبار نیروی رزمی متحدان” آمریکا در رویارویی با وضعیتی فوق‌العاده انجام شده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com