روژی کورد: امروز جمعه ۱۶ تیرماه ۱۳۹۶ شمسی، در حالیکه نشست سران کشورهای عضو گروه ۲۰، اولین روز کاری خود را با سخنرانی انگلا مارکل، صدراعظم آلمان شروع کرد، شهر هامبورگ آلمان شاهد اعتراضات گسترده ای بود.

این اعتراضات از ساعت ۷ سبح به وقت اروپای مرکزی شروع شد.

بر طبق گزارش “شپیگل” آلمان، در این اعتراضات که به درگیری بین پلیس و معترضین منجر شد، ۱۵۹ پلیس مجروح و ۴۵ تن از معترضین دستگیر شده اند.

برخی از معترضین به خبرگزاریها گفته اند که این اعتراضات به صورتی بسیار مسالمت آمیز شروع شده است اما از سوی پلیس به خشونت کشیده شده است.

در حالی که هزاران نفر در خیابان‌های هامبورگ دست به‌‌ اعتراض زده‌اند، رهبران گروه بریکس، با صدور بیانیه‌ای توافق آب‌وهوایی پاریس را غیرقابل مذاکره دانسته و خواستار بازگشتن آمریکا به این توافق شدند.

حدود ۱۵ هزار پلیس، ماموریت حفظ امنیت نشست سالانه ۲۰۱۷ کشورهای عضو گروه ۲۰ را برعهده دارند.

طی این اعتراضات، پلیس از آب و نیز گاز اشک اور برای سرکوب ناراضیان استفاده کرده است.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، روز جمعه، ۱۶ تیرماه، در افتتاحیه نشست گروه ۲۰ در هامبورگ خواستار آن شد که رهبران گروه ۲۰ بر سر موضوعات مناقشه‌برانگیز با حفظ اصول خود به مصالحه‌ دست یابند.

صدراعظم آلمان اظهار داشت که اکنون میلیون‌ها نفر در سراسر جهان چشم به رهبران گروه ۲۰ دوخته‌اند، تا به حل مشکلات جهان کمک کنند.

آنگلا مرکل گفت دستیابی به راه‌ حل‌ها تنها زمانی ممکن است که «خود را برای رسیدن به مصالحه آماده کنیم».

ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا، هم گفت رهبران گروه ۲۰ از دونالد خواهند خواست که در تصمیم خود برای خروج از توافق پاریس تجدید نظر کند.

خانم می گفت: «ما درباره توافق پاریس دوباره مذاکره نمی‌کنیم، این توافق به قوت خود باقی خواهند ماند، اما من می‌خواهم ببینم که آمریکا راهی پیدا کند که به توافق دوباره بپیوندد.»

از سوی دیگر واشینگتن تهدید کرده که با اجرای یک قانون مربوط به دوران جنگ سرد واردات فولاد را به دلیل ملاحظات امنیت ملی محدود کند، اقدامی که چین و شرکای اروپایی از آن ضربه خواهند خورد.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسون اتحادیه اروپا روز جمعه در هامبورگ گفت این اتحادیه در صورت اعمال محدودیت در مورد فولاد از سوی آمریکا، «بی‌درنگ و به نحو مقتضی»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com