گاهی اتفاق می‌افتد که عاشق کسی می‌شوید که از شما مسن‌تر یا جوان‌تر است. اما بعضی افراد به طور طبیعی به زنانی که از ایشان مسن‌تر یا جوان‌تر هستند، جذب می‌شوند. بعضی افراد ادعا می‌کنند که تفاوت سنی در رابطه اهمیتی ندارد. اما حقیقت این است که تفاوت سنی اغلب در رابطه مهم است.

چه زمانی تفاوت سنی در روابط لزبین‌ها مهم است و چکار می‌توانید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که رابطه‌تان دوام خواهد داشت؟
ابتدا شما نیاز دارید تا ذهن بازی نسبت به این حقیقت داشته باشید که حتی اگر عاشق یکدیگر باشید و چیزهای مشترک زیادی هم داشته باشید، یک چیزی که در مورد شما و شریک‌تان فرق دارد، مدت زمانی است که عمر کرده‌اید.
این مسئله برهم زننده معادله‌ی رابطه شما نیست اما می‌تواند باعث ایجاد درگیری‌هایی شود. هرکسی متفاوت است اما مردم در سن‌های خاصی از زندگی خود، مراحل مختلفی را از سر می‌گذرانند.
برای مثال، بسیاری از زنان از اوایل دهه بیست تا اوایل دهه سی زندگی‌شان به دانشگاه می‌روند. شما ممکن است دهه بیست زندگی خود را صرف دورهمی‌های زیادی با دوستانتان کنید، خوش‌گذرانی کنید و از شغلی به شغل دیگر بروید.
در دهه چهل زندگی، ممکن است در شغل خود به ثبات بیشتری رسیده باشید، مقداری پول برای بازنشستگی خود ذخیره کرده باشید، صاحب خانه و حتی فرزندانی باشید که بزرگ شده‌اند.
زنی در دهه بیست زندگی خود حتی اگر نسبت به سن خودش بالغ‌تر هم باشد، بازهم تمام تجاربی که یک فرد در دهه چهل زندگی‌اش دارد، را نخواهد داشت. آیا این بدان معنی است که این رابطه نمی‌تواند سرانجام داشته باشد؟ البته که نه! اما این اختلاف تجربه، باعث بروز برخی چالش‌هایی می‌شود که یک زوج همسن ممکن است آن تجربه نکنند.

✅ ده، بیست، سی سال اختلاف سن

اختلاف سنی بین شما و شریکتان و این‌که هرکدام از شما در چه سنی هستید، می‌تواند یک عامل تعیین کننده باشد. یک اختلاف سنی پانزده ساله ممکن است برای دو فرد سی ساله و چهل و پنج ساله چندان مهم به نظر نیاید اما اگر یکی هیجده ساله و دیگری سی وسه ساله باشد، در اینجا ممکن است چالش‌هایی برای هر دو فرد به وجود بیاید.
یکی از طرفین نمی‌تواند به کلاب‌های بالای ۲۱ سال برود و یا ممکن است به تازگی مستقل شده باشد یا وارد دانشگاه شده باشد.
مانند هر تفاوت دیگری در یک رابطه، مانند تفاوت اقتصادی، نژادی، طبقه اجتماعی و یا فرهنگ، بسیار مهم است که به این نکته توجه داشته باشیم که این تفاوت‌ها در کجا رابطه را تقویت می‌کنند و در کجا ممکن است منجر به جدال و درگیری بالقوه شوند؟ ارتباط کلامی خوب و اعتماد داشتن طرفین به هم شانس موفقیت را افزایش می‌دهند.

✅ نیروهای خارجی

صرف نظر از این‌که چقدر مناسب یکدیگر هستید، دوستان و خانواده شما ممکن است یک رابطه با اختلاف سنی زیاد را نپسندند، به خصوص اگر هر دو شما به طور عمده دوستانی در گروه سنی خودتان داشته باشید.
اطمینان حاصل کنید که حلقه اجتماعی شما شامل افرادی از سنین مختلف باشد و مطمئن شوید که به عنوان یک زوج، با دوستان یکدیگر رفت و آمد کنید تا آن‌ها بتوانند شما را به
عنوان یک زوج بشناسند.

✅ هدف‌های زندگی

بیشتر از تفاوت‌هایمان، این شباهت‌های ما هستند که یک رابطه را می‌سازند. مطمئن شوید که در مورد اهدافتان در زندگی اتفاق نظر دارید. آیا هردو فرزند می‌خواهید؟ هرکدام از شما خودتان را در ده سال آینده در کجا می‌بینید؟ آیا به طور روزانه با هم سازگار هستید؟ آیا منافع، سرگرمی‌ها، اعتقادات معنوی و ارزش‌های یک شکلی را به اشتراک می‌گذارید؟ این موارد ممکن است بیشتر از این‌که چند سال دارید، نشان دهنده موفقیت رابطه‌ی شما باشند.

✅ تفاوت‌های دیگر

پول و رابطه جنسی، مسائلی هستند که زوج‌ها اغلب در مورد آن بحث می‌کنند. سن می‌تواند به این دو عامل دامن بزند. یک زن مسن‌تر ممکن است از شریک جوان‌ خود، بیشتر درآمد داشته باشد یا اگر بازنشست شده باشد ممکن است درآمدش ثابت و کمتر باشد. با گذران عمر بدن زنان وارد دوران یائسگی و پیری می‌شود. زنان اغلب درجات مختلفی از شهوت و برانگیختگی را تجربه می‌کنند. اگر از این مسائل آگاه هستید و آماده‌اید تا با آن‌ها روبرو شوید، روابط شما باید بر اساس پایبندی طرفین باشد.

✅ کاری کنید تفاوت سنی کنار برود

جاذبه جنسی و عشق مهم هستند، اما برای موفقیت یک رابطه به بیش از عشق نیاز است. ارتباط، اعتماد و احترام برای یک رابطه ضروری هستند. کلید موفقیت رابطه این نیست که تفاوت‌ها چه چیزهایی هستند یا نیستند! بلکه نحوه برخورد شما با این تفاوت‌ها است که مهم است.

برگرفته از منبع زیر
راه‌های ارتباط با ما:
پیامک در تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com