روژی کورد : دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز جمعه ۹ تیرماه پس از دیدار با مون جائه این، همتای کره جنوبی خود، تاکید کرد که برنامه موشکی هسته‌ای و بالستیک کره‌شمالی، نیازمند «پاسخ قاطع» است و دوره «صبر استراتژیک» با پیونگ‌یانگ به سر آمده است.

ترامپ در این نشست تاکید کرد: «صادقانه بگویم، دوران صبر استراتژیک با رژیم کره‌شمالی شکست خورده است، صادقانه بگویم این صبر و شکیبایی به پایان رسیده است».

ترامپ با بیان اینکە هدف امریکا صلح است اما از خود دفاع می کند، گفت: «آمریکا در همکاری نزدیک با کره‌جنوبی، ژاپن و دیگر متحدان خود در سراسر جهان در حال زمینه‌سازی برای انجام اقدامات دیپلماتیک، امنیتی و اقتصادی برای محافظت از متحدان و شهروندان خود در برابر تهدیدی به نام کره شمالی است».

قامات آمریکایی می گویند کره شمالی یک موتور موشک جدید را در راستای ساخت یک موشک قاره‌پیما آزمایش کرده است.

یک مقام رسمی آمریکا به خبرگزاری‌ها گفته است آزمایش موتور موشکی که روز پنج‌شنبه انجام شد یکی از مراحل ساخت موتور موشک بالستیک قاره‌پیماست که قادر خواهد بود به آمریکا برسد.

آژانس اطلاعات دفاعی ایالات متحده آمریکا، ماه گذشته هشدار داده بود که کره شمالی در حال دست‌یابی به هدف خود است.

تنشهای بین کره شمالی و امریکا پس از مرگ دانشجوی امریکایی دستگیر شده در کره پس از بازگشتش به امریکا، مجددا افزایش یافته است.

بسیاری از کارشناسان و ناظران بر این باور هستند که کره شمالی هنوز موفق به ساخت موشک قاره‌پیما نشده و هنوز قادر نیست کلاهک هسته‌ای بر چنین موشکی سوار کند، اما در این مسیر «پیشرفت» کرده‌ است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com