ماف نیوز: با صرف‌نظر سپاه پاسداران از شکایت علیه «علی‌محمد محمدی» شاعر و فعال سیاسی در شهر «ایوان» استان ایلام، او آزاد شده و قرار است به زودی در دادگاه از لحاظ «جرم سیاسی» تبرئه شود.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، علی‌محمد محمدی که در روز ۸ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۶ خورشیدی یک روز بعد از قرائت یک طنز انتخاباتی در ایلام بازداشت شده بود، قرار است به زودی از جهت «جنبه‌ی عمومی جرم» که از سوی مکارم شیرازی برای وی درخواست شده، محاکمه شود‌.

پیشتر دادستان استان ایلام حکم جلب علی‌محمد محمدی عضو ستاد انتخاباتی حسن روحانی را صادر و‌ اعلام کرده بود تا زمان رسیدگی کامل به پرونده، امکان تعیین قرار وثیقه برای وی وجود ندارد. بعد از انصراف سپاه پاسداران از شکایت علیه وی، او آزاد شد.

در آئین افتتاح ستاد انتخاباتی حسن روحانی در ایلام، در متنی طنز‌آمیز از امام هشتم شیعیان به خاطر اینکه فقط امام «اصول‌گرایان» است و امام «اصلاح‌طلبان» نیست، «گلایه» شده بود. «صادق حسینی» فرمانده سپاه استان ایلام، «مکارم شیرازی» مرجع تقلید و «محمد شریعتمداری» رئیس ستاد انتخاباتی روحانی با صدور اطلاعیه‌های جداگانه‌ای از قوه قضائیه خواسته‌ بودند که «با شخص خاطی و عوامل احتمالی پشت پرده برخورد قانونی» کنند.

علی محمد محمدی متولد ۱۳۴۷ در ایوان غرب، رئیس انجمن شعر و ادب شهرستان، کارشناسی ارشد در رشته‌ی شیمی کاربردی و همچنین دبیر شیمی مراکز پیش دانشگاهی شهرستان، شاعر و از فعالین در حوزه‌ی ادب و سیاست کلهر ایوان می‌باشد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com