ماف نیوز: «امید دباغچی مُکری» شهروند مهابادی در سومین سال حبس در زندان مهاباد از حق مرخصی محروم است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، امید دباغچی مُکری مهندس کامپیوتر در روز جمعه ١٧ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴‌ خورشیدی، همزمان با اعتراضات مردمی مهاباد نسبت به مرگ مشکوک «فریناز خسروانی» در مقابل هتل «تارا»، از سوی ماموران امنیتی اداره‌ی اطلاعات این شهرستان در منزل شخصی‌اش بازداشت گردید.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده‌ی امید دباغچی مُکری به ماف نیوز گفت: وی بعد از طی مراحل بازجویی در بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات مهاباد، در اوایل تیرماه ۱۳۹۴ از سوی دادگاه انقلاب به اتهام «ارتباط با احزاب کُردی» با حضور کارشناس پرونده تفهیم اتهام شده و تحت همین عنوان هم به ۴ سال حبس محکوم شد‌. او بعد از طی مراحل دادرسی از بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات این شهرستان مستقیما به زندان این شهر منتقل شده است. از آن زمان تاکنون وی از حق استفاده مرخصی محروم بوده است.

ماموران لباس شخصی وزارت اطلاعات مستقر در مهاباد، ساعت ۴ صبح روز جمعه ١٧ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، با شکستن شیشه درب منزل، درب را باز نموده و وارد منزل او شده‌ و پس از تفتیش و بازرسی، دو عدد لپ‌تاپ، کامپیوتر و موبایل وی را با خود بردند. او متولد روز نهم آذرماه سال ۱۳۶۱ از اهالی منطقه‌ی «باغ سیسه» در خیابان «استاد قاضی» مهاباد است.

ماموران در زمان بازداشت، خانواده‌ی امید دباغچی مُکری را مورد ضرب و شتم قرار داد‌ند و چندین بار برادر وی به نام شیرکوه دباغچی مُکری را هم به اداره اطلاعات احضار کرده و مورد بازجویی قرار دادند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com