کریم دحیمى، فعال حقوق بشر می گوید دیروز جمعه نهم تیرماه، امام جمعه شهر ویس در شمال شهر اهواز بوسیله یک شهروند اهل سنت مورد ضرب وشتم قرار گرفت.

بنا به گزارش منابع محلى، در نماز جمعه روز گذشته حاج آقا آفرین در حین خطبه نماز جمعه در مسجد ابوالفضل شهر ویس به عایشه زن پیامبر و صحابه او توهین کرده است که این امر باعث شده یک شهروند اهل سنت این شهر بنام ‘محمد سلامات’ با چاقو به امام جمعه حمله و او را از ناحیه کتف مجروح کرده است. بعد از از مجروح شدن امام جمعه شهر ویس، شخص ضارب ‘محمد سلامات’ توسط نیروهاى امنیتى بازداشت مى شود. خانواده محمد سلامات تا کنون از وضعیت فرزندشان و محل بازداشت او اطلاعى ندارند.

یک از شهروندان شهر ویس گفت: این امام جمعه در هر مسجد یا حسینیه حاضر مى شود به معتقدات اهل سنت توهین مى کند و این اولین بار نیست که حاج آقا آفرین به همسر و صحابه پیامبر توهین مى کند، این قضیه بارها تکرار شده است و حتى بعضى از نمازگزاران شهر به او تذکر داده اند.

ویس در  ۱۵ کیلومترى شمال شهر اهواز و نام این شهر از نام ‘اویس قرنى’ از صحابه پیامبر برگرفته شده است. در سالهاى اخیر صدها نَفَر از شهروندان این شهر به مذهب اهل سنت گرایش پیدا کردند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com