دستگیری فردی به اتهام «همجنسبازی در فضای مجازی» و قدرت نمایی ارتش سایبری

در روزهای پایانی خردادماه، پلیس فتا از دستگیری فردی به اتهام «همجنس بازی در فضای مجازی» خبر داد.
سرگرد مرتضی ابوطالبی با بیان این‌که «پلیس فتا با هوشیاری کامل در حال رصد فضای مجازی است» گفت این فرد از طریق «مخبرین فعال» دستگیر شده است.

این در حالی است که در توضیح این دستگیری به شکایت خصوصی فردی ۱۸ ساله اشاره می شود:

“فرد شاکی مدعی شده که فرد ناشناس با گذاشتن تصویری از او روی پروفایل جداگانه اقدام به ایجاد مزاحمت و فحاشی به همه دوستان وی نموده و نیز با عکس او در شبکه اجتماعی با ساختن کانالی خاص با محتوای فردی همجنس باز در حال فعالیت است”.

در این خبر آمده است که پس از دیتگیری این فرد، سابقه چندین ساله روابط وی با همجنس های خود توسط «کارشناسان فنی پلیس فتا» از گوشی وی استخراج شده است.

آنچه در متن این خبر بیش از هرچیز دیگری به چشم می خورد قدرت نمایی پلیس فتا و ارتش سایبری و تلاش آن ها برای ایجاد رعب و وحشت در میان افرادی است که به نوعی زیست همجنسگرایانه دارند.

اما سوءاستفاده از تصاویر دیگران یک موضوع است و طرح مسئله همجنسگرایی و یا ارتباط با همجنس موضوعی دیگر. اتهام سوء استفاده از تصاویر دیگران و یا هتک هیثیت و فحاشی به ظاهر کم اهمیت ترین مسئله ای است که در صحبت های سرگرد ابوطالبی مطرح می شود، هرچند که مشخص نیست وی دقیقا چه استفاده ای از تصاویر شاکی داشته و چگونه به این اقدامات دست زده است.

ضمن بیان این مطلب که چنین برخوردهایی نباید و نمی تواند فعالیت مجازی افراد با گرایش های جنسی مختلف را چه در زمینه روابط شخصی و چه در مورد فعالیت فرهنگ سازی و آگاهی رسانی در خصوص همجنسگرایی متوقف یا محدود سازد، لازم است تا بار دیگر بر رعایت نکات امنیتی در فضای مجازی و رفتار آنلاین تاکید کنیم.

دوست یابی در فضای مجازی یکی از حساس ترین مسائلی است که همجنسگرایان و اقلیت های جنسی در اینترنت با آن مواجه هستند. پروفایل هایی با هویت ناشناخته – هرچند به نظر بی خطر برسد – می تواند متعلق به کسانی باشد که یا در حفظ اطلاعات به اشتراک گذاری شده از سوی دیگران احساس مسئولیت نمی کنند و یا متعلق به ارتش سایبری بوده و به هر صورت هویت شما و فعالیت های آنلاین شما را در معرض خطر فاش شدن قرار دهد.

مطلب زیر از صفحه فیسبوک مرکز مشاوره رنگین کمانی حاوی نکات ضروری امنیتی برای فعالیت در فضای مجازی است. خواندن آن و به کار بستن آن را به شما توصیه می کنیم.

امنیت مجازی برای اقلیت‌های جنسی https://goo.gl/uL2onq

#فضای_مجازی #امنیت #امنیت_سایبری #مرکز_مشاوره_رنگین_کمانی #اطلاعات #دوستی #مجازی#قرار_ملاقات #شش_رنگ #پلیس_فتا #ارتش_سایبری #همجنسگرایی #همجنسگرا #بازداشت

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com