دوستان، یاران، و همرزمان، مدتی‌ بود که از طرف رژیم و عوامل آنها حمله‌ای متوجه من نمی‌شد، اما اخیرا بعد از نشست تاریخی و ملی‌ ۸ ژوئن در کنگره آمریکا دوباره هم سایت‌های امنیتی رژیم و هم عواملشان به سرعت فعال شده و من و همه شرکت کنندگان در آن‌ جلسه را به باد ناسزا گرفتند و هر آنچه توانستند انجام دادند و میدهند تا ما را خائن و مزدور و… جلوه‌گر کنند. در این کنفرانس ۱۰ نفر شرکت کرده بودند. بله ۱۰ نفر. سوال اینست که چرا این حجم وسیع از هجمه و حمله که هیچ تناسبی با حجم و کمیت نشست کنگره ندارد، علیه آن شروع شده است؟! نشست هایی به مراتب بزرگتر از این در آمریکا و اروپا هم بوده است ولی‌ چرا اینچنین مورد هجمه عوامل رژیم قرار نگرفته اند؟! برای مثال همین چند ماه پیش سازمان مجاهدین خلق در پاریس نشست بسیار بزرگی‌ در یک سالن ۱۰۰ هزار نفری انجام داد ولی‌ رژیم و عوامل آنها حتی ککشون هم نگزید؟! حال چه شده است که حضور و سخنرانی یک جمعت ۱۰ نفره چنین رژیم و عوامل پیدا و نهان آن را به وحشت انداخته است که حتی با وجود آنکه ۳ هفته از پایان نشست مزبور می‌گذرد ولی‌ همچنان هجمه‌ها و فحاشی‌های آنان پایان نگرفته است و فریاد “وای ایران را فروختند” آنها گوش فلک را کر کرده است. در نشست کنگره چه گذاشت که اینچنین فریاد رژیمی‌ها را در آورده است؟

واقعیت این است که در نشست هشت ژوئن در کنگره آمریکا، حدود ۱۰ نفر از روشنفکران و فعالان و مبارزان سیاسی شرکت کردند و همگی‌ بدون لکنت زبان یکصدا خواهان تغییر رژیم شدند. آنها نه تنها در زبان بلکه در مال نیز طرح هایی ارائه کردند که چگونگی‌ این سرنگونی با جزئیات تشریح شده بود.
این نشست فرا حزبی و فرا گروهی بود و شرکت کنندگان از طیف‌های مختلف سیاسی و اجتماعی بودند که علیرغم اختلافات سیاسی احتمالی‌ در یک چیز متّفق القول بودند و آن تغییر رژیم به هر شکل ممکن بود و این چیزی نبود که مورد پسند رژیم و رژیمیان باشد.
این گردهمایی با این شکل و کیفیت و ترکیب در نوع خود بینظیر بود و همین امر شاخک‌های اطلاعاتی رژیم را به این نشست حساس کرد. به ویژه آنکه چند روز پس از این نشست آقای تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی سیاست جدید آمریکا را تغییر رژیم در ایران عنوان کرد و متعاقب آن‌ نیز تحریم‌های جدید علیه رژیم و سپاه پاسداران تصویب شد.
نهایتاً اینکه این نشست ثابت کرد که اپوزیسیون جمهوری اسلامی پس از ۴ دهه پخته تر از هر زمان دیگری به منظور سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی اختلافات خود را -حتا اگر موقتان هم شده- کنار گذاشته است و همه نیرو و انرژی خود را مستقیماً و متحدا متوجه برندازی رژیم کرده است و این امر نیز ظاهرا از چشم‌های تئوری پردازان وزارت اطلاعت مغفول نمانده است. شاهد این مدعا، نیز حمله و هجمه سازمان یافته نیروها و سربازان جنگ نرم خامنه به نشست اخیر کنگره است.
سخن پایانی اینکه، نشست کنگره تنها بخش کوچکی از قدمی‌ بسیار بزرگ برای سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی است. قدم‌های دیگر با گام‌های بلندتری در راه است که فریاد‌های بلندتری از رژیمی‌ها را به دنبال خواهد داشت.
فضائل عزیزان ۲۹ ژوئن

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com