روژی کورد: هراس جمهوری اسلامی از حمله احتمالی امریکا و متحدانش به ایران، روز بروز در حال افزایش است. مجلس ایران هزاران میلیارد تومان بودجه به برنامه های موشکی جمهوری اسلامی جهت مقابله با اقدامات امریکا اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، کاظم جلالی، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس،‌ روز سه شنبه ۶ تیرماه ۱۳۹۶ شمسی، از ارائه طرحی جدید جهت مقابله با اقدامات امریکا به مجلس خبر داده است.

این طرح از ۱۷ ماده و ۱۰ بخش تشکیل شده است.

به گفته جلالی، در این طرح برای مقابله با اقدامات آمریکا هزار میلیارد تومان به صنایع موشکی ایران اختصاص داده شده است.

رییس مرکز پژوهش های مجلس جمهوری اسلامی همچنین گفته است: “در بخش هفت این طرح بر حمایت از نیروهای مسلح کشور تاکید شده است. در این بخش دولت مکلف شده است هزار میلیارد تومان برای گسترش فعالیت‌های موشکی و مقابله با تروریسم و هزار میلیارد تومان به نیروی قدس اختصاص دهد.”

کاظم جلالی همچنین در توضیح دیگر بخش های این طرح گفته است: «اقدامات لازم ضد گروه های تروریستی و حامیان آنها، ایجاد شعبه ویژه‌ای در قوه قضائیه برای محاکمه با تروریست ها، تهیه فهرست جامع و به روز از گروههای تروریستی، اقدام لازم درباره رفتار نقض حقوق بشری آمریکا و مشخص شدن مجازات‌ها در این زمینه علیه آمریکا جزو بخش‌های بعدی طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکاست.»

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس اضافه کرده است: «در بخش ۹ بر حمایت از اتباع ایرانی و تهیه فهرستی از زندانیان ایرانی که به دلایل واهی نقض تحریم‌ها در آمریکا زندانی شده اند برای ارائه به شورای عالی امنیت ملی و اقدامات لازم برای رهایی آنها تاکید شده است.»

این طرح در واکنش به طرح «مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران»می باشد که ۲۵ خردادماه ۱۳۹۶ شمسی از سوی سنای امریکا با اکثریت قاطع آراء تصویب شد.

ین طرح تحریم‌های الزام آوری را علیه هر فرد و نهاد مرتبط با برنامه موشک‌های بالستیک ایران و همچنین طرف‌های تجاری با این برنامه اعمال می کند.

علاوه بر این طرح، آمریکا همچنین طی ماه‌های اخیر در واکنش به آزمایش‌های موشکی ایران، تحریم‌های یکجانبه ای را علیه افراد و شرکت‌های مرتبط بابرنامه موشکی ایران اعمال کرده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com