روژی کورد: استاندار اصفهان با اشاره به رشد نگران کننده نرخ اعتیاد در بین دانش‌آموزان و زنان اصفهانی، گفت: آسیب‌های ناشی از اعتیاد زنان بسیار بیشتر از مردان است.

رسول زرگرپور، استاندار اصفهان، پیش از ظهر چهارشنبه ۷ تیرماه ۱۳۹۶ شمسی در نشست خبری که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد،با بیان اینکه تاکنون ۲۱ آسیب اجتماعی در کشور ایران احضا شده است، تصریح کرد: در این بین اعتیاد، طلاق، فحشا و آسیب‌های ناشی از حاشیه‌نشینی چهار آسیبی هستند که در حال حاضر مورد توجه ویژه مسئولان قرار گرفته‌اند.

زرگرپور با اشاره به اینکه ۱۰ درصد از معتادان استان اصفهان را زنان تشکیل می‌دهند، افزود: همچنین باید توجه داشته باشیم که ۳۵ درصد از معتادان اصفهان را افراد زیر ۳۵ سال تشکیل می‌دهند.

زرگرپور همچنین با اشاره به اینکه ۶۴ درصد از معتادان استان اصفهان متاهل هستند، اضافه کرد: ۲۰ درصد از معتادان استان اصفهان دارای تحصلات عالی هستند و ۲۲ درصد از افراد مبتلا به اعتیاد در استان اصفهان نیز در محل کار به اعتیاد دچار شده‌اند.

وی همچنین با اشاره به رشد نگران کننده نرخ اعتیاد در بین دانش‌آموزان و زنان اصفهانی، ابراز داشت: باید توجه داشته باشیم که آسیب‌های ناشی از اعتیاد زنان بسیار بیشتر از مردان است و باید به این امر توجه ویژه صورت گیرد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه ۶۵ درصد از همسرآزاری‌ها، ۳۰ درصد کودک آزاری‌ها، ۵۵ درصد طلاق‌ها و ۲۵ درصد از قتل‌های استان اصفهان ریشه در اعتیاد دارد، افزود: همچنین باید توجه داشته باشیم که ۵۴ درصد از زندانیان استان اصفهان به جرم مواد مخدر در زندان به سر می‌برند.

استاندار اصفهان همچنین گفت: “از سال گذشته تاکنون ۳۶ تن و ۷۰۰ کیلوگرم از انواع مواد مخدر و روان‌گردان توسط نیروی انتظامی، نیروهای امنیتی و سپاه پاسداران در استان اصفهان کشف شده است، افزود: ۶۶ درصد از مواد کشف شده تریاک بوده است و مابقی مواد کشف شده نیز هشیش، مورفین و هروئین بوده است.”

زرگرپور در ادامه در پاسخ به سوالی رتبه طلاق استان اصفهان در کشور را ۱۸ اعلام کرد و تصریح کرد: استان اصفهان در هیچ یک از آسیب‌های اجتماعی رتبه اول را ندارد و هر آنچه در این زمینه اعلام می‌شود منفی بافی است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com