روژی کورد: بنا بر گزارش رسانه های داخلی ایران، ۶ تن دیگر از افغانهای عضو فاطمیون وابسته به سپاه تروریستی پاسداران جمهوری اسلامی ایران در سوریه کشته شده اند.

گفته می شود این ۶ تن همگی در شهر قم ساکن بوده و قرار است اجسادشان به ایران بازگردانده شود.

روابط عمومی سپاه استان قم کشته شدگان را از اعضای «مدافع حرم حضرت زینب» و از «تیپ فاطمیون» اعلام کرده است.

وب‌سایت محلی قم نیوز هم نام این افراد را مهدی حسینی، یحیی عظیمی، نادر حسینی، عبدالحسین حسینی، علی‌رضا رضایی و محمد شریف سروری اعلام کرده است.

قرار است این کشته شده ها، امروز چهارشنبه ۷ تیرماه ۱۳۹۶ شمسی در قم دفن شوند.

خبرگزاری دولتی ایرنا، همچنین گزارش داده است که روز سوم خرداد نیز اجساد شش نظامی اعزامی از سوی ایران که در سوریه کشته شده بودند٬ در شهر قم تشییع و به خاک سپرده شده بود.

همچنین اوخار خرداد ماه ۱۳۹۶ شمسی، رسانه های ایران اعلام کردند که «غلام حسینی» و «اسماعیل رضایی»، دو اجیر افغانستانی گروه فاطمیون وابسته به سپاه قدس جمهوری اسلامی بودند که چندی برای دفاع از رژیم اسد راهی سوریه شده اند و توسط گروههای تکفیری کشته شده اند.

اسماعیل رضایی، کودک افغانستانی است که توسط سپاه پاسداران جهت جنگ به سوریه منتقل شده بو، اخیرا در آنجا به همراه یک تن دیگر افغان کشته شده است.

بنا بر آمارها، تاکنون بیش از ۲۲۰۰ تن از افغانهای ساکن ایران در جنگ در سوریه کشته شده اند.

این افراد عضو لشکر فاطمیون و لشکر زینبوین می باشند.

پیش از این، مرکز روژی کورد و نیز روزنامه وال استریت جورنال خبر داده بود که ایران با «پرداخت مبلغ ۵۰۰ تا ۶۰۰ دلار در ماه و دادن مجوز اقامت در ایران به هزاران پناهنده افغان» آنان را برای جنگ در سوریه در حمایت از حکومت بشار اسد «استخدام» می‌‌کند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com