روسیه که اطلاعاتی را از شزکت تلگرام درخواست نموده است، حال این شرکت را تهدید کرده است که در صورت عدم تحویل این اطلاعات، تلگرام را مسدود خواهد نمود.

روژی کورد: الکساندر ژاروف، رئیس سازمان نظارت بر ارتباطات روسیه جمعه، ۲۳ ژوئن در نامه‌ای تلگرام را به نقض قوانین این کشور متهم کرده است.

ژاروف گفت: “اگر شرکت کنترل‌کننده نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام اطلاعات درخواستی این سازمان را ارائه ندهد، خدمات تلگرام مسدود خواهد شد.”

پاول دوروف که به همراه برادرش نیکولای، شرکت تلگرام را راه اندازی نموده است و خود وی از روسیه خارج شده، در واکنش به تهدید سازمان نظارت بر ارتباطات روسیه در صفحه شبکه اجتماعی «وی‌کی» (Vkontakte) خود نوشت که این نرم‌افزار در هیچ کشور دیگری مسدود نشده و در صورت ممنوعیت آن در روسیه، مقام‌های این کشور باید از نرم‌افزارهای خارجی برای ارتباطات شخصی و غیرشخصی خود استفاده کنند.

پاول همچنین گفت هاست: «به محض آنکه تلگرام مسدود شود، ارتباطات مقام‌های روسی، ارتباطشان با دوستان و آشنایان و نیز دیگر داده‌های حساس آنها باید از خلال نرم‌افزارهایی همچون واتس‌اپ یا وایبر منتقل شوند و بنابراین به کلودهای اپل و گوگل‌درایو بروند که تحت کنترل آمریکا هستند.»

نرم افزار تلگرام بویژه در کشورهایی از قبیل ایران، طرفداران زیادی دارد اما اط سوی جمهوری اسلامی نیز همواره با محدودیت روبرو شده است.

تماس تلفنی تلگرام تنها دو روز پس از برقراری آن از سوی جمهوری اسلامی مسدود شد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com