فیلم داستانی “آنجا بودن” به کارگردانی خشایار مصطفوی در بیستمین جشنواره فیلم شانگ‌های چین به‌نمایش در می‌آید. آنجا بودن که مجصول آلمان و به زبان آلمانی است روایت نویسنده‌‌ی جنگ‌زده‌‌ی اهل سوریه است که در آلمان به تدریج به برده‌ای اقتصادی تبدیل می‌گردد.
جشنواره شانگهای از جشنواره‌های الف دنیا است که به همراه جشنواره بوسان کره جنوبی، معتبرترین جشنواره‌های قاره آسیا هستند. در دوره‌های گذشته این جشنواره سینماگران برجسته ای چون امیر کاستاریکا، لوک بسون، الیور استون، دنی بویل، وانگ کار وای و… ریاست هیات داوران جشنواره شانگهای را بر عهده داشته اند.

کریستین مونجیو، کارگردان رومانیایی که با ساخت فیلم ۴ ماه و ٣ هفته و ٢ روز و فیلم Graduation توانست نخل طلا جشنواره کن را به دست آورد، رییس هیات داوران این دوره از جشنواره شانگهای است.
خشایار مصطفوی، نویسنده و فیلمساز ایرانی است که تحصیلات‌اش را در ایران به اتمام رسانده و مدت چهار سال است که از ایران به آلمان مهاجرت کرده است. آنجا بودن اولین فیلم سینمایی ساخته‌ی مصطفوی است که پیش از این در جشنواره‌های سوییس و برزیل به نمایش در آماده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com