رفته رفته، دونالد ترامپ، توافقنامه های باراک اوباما را که از دیدگاه مفسرین و منتقدن سیاسی اوباما، امریکا را تضعیف نموده و به زیان این کشور بوده اند را لغو می کند. ترامپ در رابطه با توافق برجام اینبار به کنایه گفته است “این خوشگله را فراموش نمی کنیم”.

روژی کورد: دونالد ترامپ ئیس‌جمهور آمریکا توافق دولت اوباما با کوبا حهت بهبود روابط با این کشور را لغو کرد، از این پس بجای بهبود روابط، تجارت به کوبا محدود می‌شود و حتی تحریم‌هایی نیز علیه این کشور وضع خواهد شد.

دونالد ترامپ، روز جمعه ۲۶ خردادماه، طی یک سخنرانی تاکید کرد، “تا زمان آزادی زندانیان سیاسی در کوبا، آمریکا تحریم این کشور را لغو نمی‌کند.”

ترامپ، طی این سخنرانی به فیدل کاسترو رئیس جمهور سابق کوبا و کمونیسم هم حمله کرد و گفت که بهبود مناسبات در دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با کوبا توافقی یک‌جانبه بوده و فقط به رژیم کوبا سود رسانده است.

ترامپ همچنین تاکید کرد “کوبای آزاد چیزی است که به زودی به دست خواهیم آورد.”

رئیس جمهوری امریکا از رائول کاسترو، رئیس جمهور کنونی کوبا (بردار فیدل کاسترو) خواست که زندانیان سیاسی را آزاد کند و اجازه دهد در کشورش انتخاباتی آزاد و دمکراتیک برگزار شود.

رئیس جمهوری امریکا، همچنین مجددا از توافق برجام انتقاد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا با کنایه در مورد توافق با ایران گفت: «آن خوشگله را فراموش نکنیم.»

دولت کوبا اقدام دونالد ترامپ در لغو بهبود روابط با این کشور را “شکستی در مناسبات دو جانبه” خواند و از آن انتقاد کرد. به گفته هاوانا، تحریم‌های تازه علیه کوبا همانند ابزارهای فشار در گذشته بوده و محکوم به شکست است.

رائول کاسترو، رئیس‌جمهور کوبا سخنان شب گذشته ترامپ را “لفاظی‌های خصمانه” خواند.

رئیس‌جمهور کوبا در بیانیه‌ای که از تلویزیون این کشور خوانده شد گفت تحریم‌های اعلام شده از سوی ترامپ مردم و اقتصاد کوبا را هدف گرفته با این‌ حال کوبا را تضعیف نخواهد کرد.

رائول کاسترو اضافه کرده که کوبا برای یک گفت‌وگوی محترمانه و همکاری با ایالات متحده، ضمن حفظ استقلال خود آماده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com