روژی کورد: عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان، در گفتگ.ی روز جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ خود با خبرنگاران در لندن گفته است، کشورهایی که روابط خود را با قطر قطع کرده‌اند در حال تهیه و تدوین فهرستی ازشکایت ها علیه دوحه هستند و به زودی این فهرست به قطر ارائه می‌شود.

الجبیر در این رابطه گفت:«من از مطالبات صحبت نمی‌کنم من از فهرستی سخن می‌گویم که باید قطر به آن پاسخ دهد و حل کند. عربستان قصد دارد این لیست را به کمک متحدین خود بحرین، امارات متحده و مصر تهیه کند.»

وی تاکید کرد که این درخواستها به منظور پایان بخشیدن با پشتیبانی از تروریسم است.

وزیر خارجه عربستان بار دیگر تاکید کرد که قطر باید از حمایت از تروریسم و افراط گرایی دست بردارد.

وزیر امور خارجه عربستان با اشاره به این که قطر یک «متحد» در شورای همکاری خلیج است، اظهار داشت: ما نمی خواهیم به مردم قطر صدمه وارد شود.

الجبیر در ادامه افزود: به اندازه کافی تحمل کرده ایم. برادران قطری ما نمی توانند همچنان به تامین مالی افراط‌گرایی، تهدید و تحریک و همچنین استفاده از رسانه ها برای مداخله در امور کشورهای دیگر ادامه دهند و انتظار تداوم روابط خوب با دیگر کشورها را داشته باشند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com