برخی از فعالان رسانه ای نزدیک به مدعیان اصلاحات و جریان فتنه با حکم قضایی بازداشت شدند.
بازداشت این افراد در شرایطی انجام می شود که گزارش های رسیده حاکی است سرویس های جاسوسی آمریکا و انگلیس و فرانسه با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری تدارک ویژه ای برای اثرگذاری بر فضای رسانه ای کشور دنبال می کنند.
یکی از دلایل بازداشت این افراد ارتباط آنان با رسانه های معاند خارجی از جمله بی بی سی است، بازداشت شدگان از طریق روزنامه نگاران فراری با بی بی سی و برخی از سایت های خارجی ضدانقلاب ارتباط داشتند که این ارتباط از چشمان تیزبین نیروهای امنیتی کشور دور نمانده است.
از سوی دیگر بی بی سی بعد از دستگیری فعالان رسانه ای ضدانقلاب با پخش برنامه های متعدد به این بازداشت ها اعتراض کرده و آن را غیرقانونی خوانده است! و حال سوال اینجا است که اگر بی بی سی با این افراد ارتباطی ندارد این همه هیاهو برای چیست؟
گفتنی است خبرنگاران بازداشت شده در روزنامه های شرق، آرمان، بهار، اعتماد، خبرگزاری ایلنا و نیز هفته نامه «آسمان» مشغول فعالیت بودند.
همکاری با جریان های فمنیستی موسوم به جنبش زنان، ایجاد اختلاف میان اقوام ایرانی، سیاه نمایی، یاس آفرینی، القای بی اعتمادی، حمایت از بازداشتی های جریان فتنه و همکاری با رسانه های خارجی ضدانقلاب چون بی بی سی و رادیو زمانه، از جمله مواردی است که در پرونده اقدامات رسانه ای بازداشت شده ها دیده می شود.
اسامی فعالان رسانه ای بازداشت شده با حکم قضایی عبارت است از: میلاد فدایی، سلیمان محمدی، جواد دلیری، ساسان آقایی، شیرین تخمیری، ساسان محمدی، پوریا عالمی، پژمان موسوی، مطهره شفیعی، نرگس جودکی، اکبر منتجبی، امیلی امرایی، صبا آذرپیک، کیوان مهرگان و حسین یاغچی.
در همین ارتباط، برخی خبرگزاری ها و سایت های خبری دیروز خبری را منتشر کردند که تعدادی از این خبرنگاران که با حکم دادستانی بازداشت شده بودند از زندان اوین آزاد شدند.
خاطرنشان می شود؛ سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد؛ اتهامات روزنامه نگاران دستگیر شده مطبوعاتی نیست.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com