ما هستیم و همین بودن، مایه‌ی افتخار ماست.

اکنون با فرارسیدن فصل گرم، دوباره برای حضور و جشن روز افتخار رنگین‌کمانی‌ها در سراسر ایران آماده می‌شویم. به‌همین‌مناسبت، مسابقه‌ی تصویرهای رنگین‌کمانی با هدف نشان‌دادن حضور همجنسگرایان، دوجنسگرایان، تراجنسی‌ها و تراجنسیتی‌ها و رنگ‌های دیگر جامعه‌ی رنگین‌کمانی در سراسر ایران برگزار می‌شود.

شرکت در مسابقه

هدف این کمپین نشان‌دادن حضور ما در همه‌جای ایران است. عکس‌های خود را با موضوع «جامعه‌ی رنگین‌کمانی در ایران» که در سطح شهر و با نمادهای رنگین‌کمانی گرفته‌اید، برای ما بفرستید. تصویرهای تهیه‌شده را با کیفیت اصلی (بزرگترین اندازه‌ی ممکن) به نشانی hello@iranlgbt.com ارسال کنید یا با همین شناسه در Dropbox به اشتراک بگذارید.

عکس‌های ارسالی لازم است:
– دارای کیفیت مطلوب باشند تا بتوان آن‌ها را در اندازه‌ی بزرگ چاپ کرد.
– توسط خود شما و یا گروه شما گرفته‌شده باشند.
– در راستای هدف مسابقه دارای ایده‌ای خلاقانه باشند.
– از داخل ایران گرفته‌شده ‌باشند.
– بدون لوگو و افزودنی‌های گرافیکی باشند.
– لازم نیست که عکس‌ها جدید باشند، اما نباید دارای حق مالکیت انحصاری (کپی‌رایت) باشند.

درنهایت، چهار عکس از میان عکس‌های فرستاده‌شده انتخاب خواهند شد که فرستنده‌ها‌ی این عکس‌ّها هدیه‌ای هم به رسم یادبود، دریافت خواهند کرد. این چهار تصویر با اندازه‌ی بزرگ چاپ خواهند شد و در راهپیمایی افتخار آمستردام در روز ۷ امرداد (برابر با July 29 – ۲۹ ژوئیه) به نمایش در خواهند آمد.
مهلت ارسال تصویرها ۲۵ تیرماه (برابر با اول ژوئیه – July 16) است.

نمونه‌هایی برای عکس‌هایی که می‌توانند در مسابقه شرکت کنند:
– تصویرهایی که فرد یا گروهی از افراد با پرچم رنگین‌کمانی در سطح شهر را نشان دهند.
– عکس‌هایی که دربرگیرنده‌ی پیام یا نوشته‌ای با مضمون افتخار به بودن خود داشته باشند.
– تصویرهایی که عشق به هم‌جنس در ایران را نشان دهند.
– تصویرهایی که رابطه‌ی فرزندان رنگین‌کمانی و خانواده‌ها را به نمایش بگذارند.
– تصویرهایی که نشان دهند تراجنسی‌ها در ایران چگونه زندگی می‌کنند.
– تصویرهایی که اقلیت-جنسی‌بودن در ایران را برای مخاطب ملموس کنند.
– و هزاران ایده‌ی دیگر

حق مالکیت و انتشار تصاویر

شما فقط می‌توانید عکس‌هایی را در این مسابقه شرکت دهید که توسط خود شما و یا گروه شما گرفته‌ شده‌اند. استفاده از تصویرهای دیگران در این مسابقه مجاز نیست.

عکس‌ها می‌توانند قبلن در جای دیگری منتشر شده‌ باشند، اما نباید دارای حق مالکیت انحصاری (کپی‌رایت) توسط سازمان و یا شرکت تجاری دیگری باشند تا بتوان آن‌ها را به شکل قانونی بازنشر داد.

تصویرهایی که به دست ما می‌رسند تحت قانون حق‌انتشار عمومی (Creative Commons) خواهند بود. به این مفهوم که مالکیت تصویر متعلق به خود شما و یا گروه شماست، اما سایر افراد می‌توانند این تصاویر را بازنشر دهند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این قانون به این لینک (https://goo.gl/fpKcpS) مراجعه کنید.

امنیت

لطفن هنگام گرفتن تصویرها امنیت خود را در اولویت قرار دهید.

گرچه که شما مالک تصویرهای خود هستید و هرآن‌طور که مایل باشید می‌توانید آن‌ها را منتشر کنید، اما برای رعایت امنیت به شما توصیه می‌کنیم که از انتشار عمومی این تصویرها زیر نام خود خودداری کنید.

ما هم برای رعایت امنیت شما قبل از چاپ و نمایش چهار تصویر برگزیده در آمستردام قسمت‌هایی از آن‌ها را که هویت افراد را آشکار می‌کند حذف خواهیم کرد.

تصویرهای تهیه‌شده را با کیفیت اصلی (بزرگترین اندازه‌ی ممکن) به نشانی hello@iranlgbt.com ارسال کنید یا با همین شناسه در Dropbox به اشتراک بگذارید.
بی‌صبرانه در انتظار دریافت تصویرهای فرستاده‌شده از سوی شما هستیم.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com