تو دوره ارشد یه استادی داشتم که از همون جلسه اول که پرسید لیسانساتون چی بوده وقتی فهمید لیسانس من فنی نبوده، هر جلسه لااقل نیم ساعت از وقتشو صرف مسخره کردن من و پرسیدن این سوال می کرد که تو توی دانشکده فنی چیکار می کنی؟
استاد جان هیچ علاقه ای هم به توضیح دادن پرت و پلاهایی که روی تخته مینوشت نداشت و فقط می نوشت و میگفت یادداشت کنید و سکوت می کرد.
یه بار ازش خواستم فقط دو خط از نوشته هاشو که متوجه نشده بودم توضیح بده. گفت: تو متوجه نمی شی، وقت کلاس گرفته می شه و نشست.
منم داغ کردم و گفتم: ببین دکتر، رتبه اول این ورودی منم، اگه من متوجه نشدم یعنی هیشکی تو کلاس متوجه نشده!
گفت: هرکی متوجه نشده بیاد دفترم براش توضیح بدم. همه فوری زمانهایی رو که استاد اعلام کرد یادداشت کردن ولی من نکردم. استاد اصرار کرد که بنویس و بیا دفترم.
گفتم: وسط هفته نمیتونم بیام دانشگاه. سر کارم.
از جلسه بعد اینم به بامزه بازیهای استاد اضافه شد و میگفت: شاگرد اولتونم اومد، شاگرد اولتونم ….
خلاصه رسیدیم به روز امتحان و من با همه وسواسی که توی درس خوندن دارم گفتم اصلا دلم نمیخواد یک کلمه از درس این آقا رو بخونم و رفتم سر جلسه.
جاتون خالی، استاد هی میرفت و بر میگشت و می گفت: تو مطمئنی لیسانست فنی نبوده؟!!!!
پایان نامه تو با کی برداشتی؟ من میتونم راهنمات بشم. حتما دکترا بخون. این اخری رو صد بار تکرار کرد. (نه اینکه تو ارشد خیلی چیز یادم داده بود، میخواست دکترا هم بخونم که دانشم تکمیل بشه)
به دخترا می گن رشته های فنی براتون مناسب نیست، خب چرا امتحان نمی کنن ببینن هست یا نه؟

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com