روژی کورد: بنا بر گزارش مراکز فعال حقوق بشر و فعالان حقوق بشر بلوچ، دستگاه قضایی ایران طی هفته گذشته علیه ۵ نفر از هموطنان بلوچ محبوس در زندان مرکزی زاهدان احکام سنگین حبس طویل المدت و اعدام صادر کرد.

برای این پنج زندانی سیاسی پس از ۲۸ ماه بلاتکلیفی و شکنجه در شکنجه گاههای وزارت اطلاعات و زندان مرکزی زاهدان حکم صادر شده است.
احکامی که علیه این زندانیان صادر شده است به قرار زیر است:

۱ـ جاوید دهقان حدودا ۲۷ ساله، وی در شهر ایرانشهر دستگیر شد و ۳ ماه در اطلاعات سپاه پاسداران تحت شکنجه های وحشیانه و غیر انسانی قرار داشت ، بعد از آن به بند ۳ زندان زاهدان منتقل گردید، او پس از ۲۸ ماه بلاتکلیفی به اعدام محکوم شده است.

۲ـ محمود کلکلی حدودا ۲۶ ساله، از ساکنین ایرانشهر که ۲۸ ماه در بند ۳ زندان زاهدان در بلاتکلیفی بسر برد .او به حکم سنگین ۱۵ سال زندان محکوم شده است.

۳ـ امید ایمانی ۲۳ ساله، از ساکنین ایرانشهر که ۲۸ ماه در بند ۲ زندان زاهدان در بلاتکلیفی بسر برد .او نیز به حکم سنگین ۱۵ سال زندان محکوم شد.

۴ ـ علیرضا بمپوری ۲۵ ساله،، از ساکنین ایرانشهر که ۲۸ ماه در بند ۱ زندان زاهدان در بلاتکلیفی بسر برد .او به حکم سنکین ۱۵ سال زندان محکوم شد.

۵ ـ عبدالحمید بلوچ زهی ۲۵ ساله، از ساکنین ایرانشهر که ۲۸ ماه در بند ۱ زندان زاهدان در بلاتکلیفی بسر برده است به حکم سنکین ۱۵ سال زندان محکوم شد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com