احمد علم‌الهدی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در خراسان رضوی، بار دیگر مخالفت خود را با برگزاری کنسرت در مشهد اعلام کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، ۵ خرداد در نماز جمعه این شهر گفت: «این جفای در حق دین است که ما از مردم با حرمت‌شکنی امام رضا(ع) بخواهیم تشکر کنیم. اینکه می‌گویم مشهد حرم امام رضا(ع) است، حرف من نیست، حدیثش را خواندم، اگر حدیث را قبول ندارید، این قرآن، ما شما را به قرآن دعوت می‌کنیم، این آیه قرآن است که ثابت می‌کند شهر مقدس مشهد حرم امام رضا(ع) است.»

او افزود: «نگوئید قانون در تمام کشور یکسان است، بله قانون در تمام کشور یکسان است اما اینجا سرزمین مقدس است.»

علم‌الهدی یکی از مخالفان سرسخت برگزاری کنسرت در مشهد است که در پی مخالفت‌های یک سال اخیر او، در چند شهر دیگر از جمله قم نیز مراجع دینی شیعه با برگزاری کنسرت مخالفت کردند. با این حال مخالفان این اقدامات می‌گویند اگر قانون مانع از برگزاری کنسرت در دیگر نقاط کشور نمی‌شود باید این مورد باید در مشهد هم رعایت شود.

علم‌الهدی در نماز جمعه مشهد گفت: «ایجاد کنسرت و نوازندگی عمومی و جمعی در هر نقطه‌ای از کشور اگر هنجارشکن باشد نه تنها گناه است بلکه توسعه و ترویج فسق و فجور است اما در مشهد قطعاً حرمت‌شکنی نسبت به امام رضا است.»

او پیش از این گفته بود که با برگزاری کنسرت در سراسر کشور نیز مخالف است چون کنسرت، «هنر کُش» است.

او همچنین از کسانی که خواهان برگزاری کنسرت‌های موسیقی در خراسان‌ هستند خواسته بود که جای دیگری را برای زندگی انتخاب کنند.

مخالفت با برگزاری کنسرت، لغو و برهم زدن کنسرت‌ها، و مخالفت با اجرای موسیقی توسط زنان از جمله چالش‌های مهم سه سال اخیر محافل موسیقی ایران بود. وزارت ارشاد دولت یازدهم به‌رغم آن‌که در حرف از برگزاری کنسرت‌ها حمایت می‌کرد در عمل به خواسته مخالفان کنسرت تمکین کرد و در چند شهر برگزاری کنسرت عملاً ممنوع شد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com