(توضیح: متن زیر گزیده یی از چند پرسش و پاسخ است که در یک گفتگوی تلویزیونی با محمد محدثین انجام شده و به چرایی و چگونگی تبلیغات و رقم سازیهای نجومی رژیم در انتخابات فرمایشی-نمایشی اخیر رژیم می پردازد. تیترها و میان تیترها و برخی کوتاه کردن های جزئی از من است. متن این پرسش و پاسخ را از کانال تلگرام سازمان مجاهدین خلق برگرفته ام.
علاقمندان به گزارشهای مستند در این زمینه را به دو لینک زیر که یکی نحوه صحنه سازی در شلوغ نشان دادن حوزه های تهران را از زبان مردم بیان می کند

و دیگری که شکوه اهالی یک روستا را بازتاب می دهد که جمعیت کل روستا ۳۰نفر است ولی ۴۰۰رأی شمرده شده(لینک زیر):

با توجه به گزارشها یا مقاله هایی که از جمله در سایت زمانه هم درباره این رقم سازیها تحلیل و تفسیر می کنند و امیدهای واهی به کابینه دوم روحانی را می پرورانند، بازخوانی این پرسش و پاسخ گزارش گونه و مستند را ضروری دیدم-احمد مجد).

محمد محدثین: چرایی و چگونگی آمارهای دروغین انتخابات رژیم

پرسش: دعاوی بیش از ۴۰میلیونی رژیم در باره شرکت در انتخاباتش مورد مصرف رسانه های رژیم و دیگران قرار گرفته است. در عین حال از یک طرف می گوید میلیونها نفر شرکت کردند و از آنطرف عدد خیلی بزرگی از نیروهای امنیتی‌اش را برای حفظ امنیت برگزاری نمایش انتخابات بسیج کرد. اگر چنین استقبال میلیونی از انتخابات در ایران هست اختصاص این همه نیرو برای امنیت و حفاظت انتخابات برای چیست؟

محمد محدثین: در این رژیم من که یادم نیست هیچ‌وقت هیچ حرف راستی به‌خصوص وقتی به اعداد و ارقام برمی‌گردد، زده شده باشد. اصلاً مگر کسی می‌داند که رقم بیکاری در مملکت چقدر است. ارگانهای مختلف رژیم ۱۰جور درصد بیکاری می‌دهند. چون هر کدامشان از یک زاویه دروغ می‌گویند. مگر کسی از عدد و رقم تورم می‌داند که در این رژیم چقدر است. ما می‌توانیم برویم محاسبه و ارزیابی کنیم، ولی آنچه که خود رژیم می‌گوید مملو از دروغ و رقم‌سازی و عددسازی است. پس عددسازی و رقم‌سازی در این رژیم چیز عجیب و غریبی نیست. صنعت عددسازی و رقم سازی در همه عرصه‌های این رژیم وجود دارد. اما تا آنجایی که به نمایش انتخابات برمی‌گردد، این هم یک امر شناخته شده‌یی است که از قدیم خیلی از افراد خود رژیم هم به تلویح و به تصریح این را گفته‌اند که آقا ارقام انتخاباتی، ارقام دست‌کاری شده و ضریب خورده‌ای هست. اما به‌طور مشخص اگر از همین نمایش شروع کنیم، همین اعداد و ارقام خود رژیم مملو از تناقض است. می‌گوید ۹۹.۷درصد حوزه‌ها را شمردیم ۴۱میلیون و خرده‌ای شرکت کردند. لابد آن ۰.۳درصدش را هم بشمارند، می‌شود ۴۲میلیون! خب، در روز انتخابات در ساعت یکربع به ۱۷بعدازظهر خبرگزاری فارس از قول وزارت کشور اعلام کرد تا این لحظه ۲۰میلیون شرکت کردند. یعنی تقریباً ۹ساعت بعد از شروع انتخابات. این هم عدد رژیم و خبرگزاری فارس، یعنی خبرگزاری خودشان است. اینها یک رقمی تولید کردند اما متوجه عواقب آن نبودند. خب اگر تا یکربع به ساعت ۱۷فقط ۲۰میلیون شرکت کردند، چطور در این ساعتهای باقیمانده تا پایان وقت، ۲۱میلیون دیگر شرکت کردند؟ ساعت پایان رسمی ساعت ۱۸بود. زمان رأی‌گیری را در جاهایی مثل تهران تا ساعت ۲۴تمدید کردند. در خیلی از شهرها تا ساعت ۲۰و ۲۱و بعضی‌ها هم همان ساعت ۱۸و ۱۹زمان رأی‌گیری تمام شد. حالا چطور می‌شود که در ۹ساعت ۲۰میلیون نفر شرکت کردند و در ۲ساعت یا ۴ساعت یا حتی ۵ساعت بعدی در تمدید زمان رأی‌گیری، ۲۱و ۲۲میلیون دیگر شرکت کردند و رأی دادند؟! بگذریم که دو ساعت بعد، یعنی ساعت ۱۹هم اعلام کرد ۳۰میلیون شرکت کردند. اگر تلویزیون رژیم را نگاه کرده باشید، این تناقضات خیلی در آن واضح است.
رقم سازی رژیم درمحاسبات ساده ریاضی فرومی ریزند
خود رژیم گفته ۱۱۷هزار صندوق داشتیم. از آنطرف می‌گوید ۴۱و نیم میلیون نفر شرکت کردند. حالا اگر این ۴۱و نیم میلیون را به ۱۱۷هزار تقسیم کنیم می‌شود تقریباً ۳۵۰. یعنی در هر صندوق ۳۵۰رأی ریخته شده است، که اگر آن را به ساعت تبدیل کنیم، ۱۰ساعت، یا ۱۲ساعت و حتی ۱۳ساعت در نظر بگیریم، نتیجه می‌شود در هر صندوق در یک ساعت ۲۵الی ۲۶رأی ریخته شده است. حالا تلویزیون رژیم خودش نشان می‌دهد که در هر صندوق چهار نفر چک هویت می‌کنند. بنابراین یک نفر حداقل ۱۰دقیقه از هنگامی که می‌آید داخل محل رأی‌گیری، رأی دادنش طول می‌کشد. در صورتی که طبق آماری که خود رژیم می‌دهد در هر صندوق در هر دو و نیم دقیقه‌ یک رأی ریخته شده که این اصلاً مطلقاً امکان ندارد، الا این‌که رأی‌ها از قبل ریخته شده باشد یا این‌که بعداً ضریب زده باشند یا کارت‌های از قبل نوشته شده ریخته باشند. در بهترین حالت، ۱۰دقیقه یا ۹دقیقه یا حتی ۸دقیقه طول می‌کشد. آنهم بر اساس نمایشات خود رژیم، همان چیزهایی که خودش نشان می‌دهد. در صورتی که در آماری که داده است، باید در هر صندوق هر دو و نیم دقیقه به‌طور متوسط رأی انداخته شده باشد. ضمن این‌که می‌دانیم خیلی از صندوقها به گفته خود رژیم، همان صبح در خیلی از حوزه‌ها رأی‌گیری تمام شد و در برخی حوزه‌های روستایی و… ۵۰عدد رأی بیشتر داخل آن نبوده است. همه اینها که می‌گویم با استناد به گفته‌های رژیم است و نه به استناد منابع و آمار خودمان.
مشت نمونه خروار، رآی گیری در خارج کشور
رژیم خیلی در خارج کشور دود و دم راه انداخت که خیلی رأی دادند و فلان و بهمان. حالا ماجرا چه بود؟ ماجرا از این قرار بود که بعد از برجام رژیم یک عده‌یی را از طریق بورسیه و بیزینس‌من و… فرستاد خارج که آنها در آنجا درس می‌خوانند یا تجارت می‌کنند و می‌روند به ایران هم رفت و آمد دارند. حالا اینها به گفته رژیم در انتخابات شرکت کردند و رأی دادند. ولی وقتی خوب دقت می‌کنیم، می‌بینیم همین آمار و ارقامی هم که خود رژیم می‌دهد، خیلی مفتضح است. رژیم گفته ۲میلیون ۵۰۰هزار واجد شرایط رأی در خارج کشور وجود دارد. وقتی می‌گوید واجد شرایط رأی، شامل بنده و شما که پناهنده سیاسی هستیم، نمی‌شود. یعنی ۲میلیون و ۵۰۰هزار نفر کسانی که کارت هویت دارند. کارتی که مورد تائید رژیم آخوندی است. چون با پاسپورت پناهندگی که نمی‌شود رأی داد. خودش می‌گوید ۲میلیون و ۵۰۰هزار نفر که البته دروغ می‌گوید، حتماً بیشتر از اینهاست. ولی فرض می‌کنیم که همین آماری که می‌دهد، درست است. خودش در پایان آمده و اعلام کرده است که ۱۶۳هزار نفر در خارج رأی داده‌اند. پس یعنی از آن ۲میلیون و ۵۰۰هزار نفر فقط ۱۶۳هزار نفر رأی داده‌اند. یعنی فقط ۶.۵% (شش و نیم درصد) طبق آمار خود رژیم از ایرانیان خارج از کشور رأی داده‌اند. در حالی‌که رژیم این همه هیاهو کرد – و مثلاً سفیرش در انگلیس سه صفحه مصاحبه کرد که چقدر ایرانی‌ها زیاد آمدند و ایرانی‌ها در انگلیس مشت محکم زدند به دهان مجاهدین و ضدانقلاب – حالا می‌بینیم ۱۶۳هزار رأی. یعنی ۶.۵% (شش و نیم درصد) طبق آمار خود رژیم. یعنی در این تقلبات و در این رأی‌سازی‌ها و چند برابر کردن آمار، اصلاً مفتضح است. یک تناقض و تقلب مربوط به نمایشات رأی‌گیری است. افراد و رأی‌دهنده‌ها را بیرون حوزه نگه می‌دارند. در حالی که داخل حوزه رأی‌گیری خالی است، ولی افراد را نمی‌گذارند به داخل حوزه رأی‌گیری بروند. مثلاً مسجد یا مدرسه‌یی است که دارند داخل آن رأی می‌گیرند. خب این مدرسه یا مسجد یک محوطه دارد. مردم می‌توانند بروند داخل آن بایستند. ولی رژیم به عمد اینها را بیرون نگه می‌دارد که صف درست شود و فیلم‌برداری کند. یا چیزهای شناخته‌شده و لو رفته‌ی دیگر. مثلاً در مراکز اصلی مثل تهران صندوق کم می‌کنند که بتوانند صف‌های طویل نمایش بدهند و از این جور چیزها که خیلی زیاد است.
مشاهدات یک گزارشگر خارجی
مشاهدات خودمان را کنار می‌گذارم که آنهم خودش جای جداگانه‌یی دارد که باید به آن پرداخت- اما خبرنگار نیویورک تایمز که دیگر نه مجاهد است و نه از ما است، خودش می‌گوید که من ۱۵سال همه انتخابات رژیم را پوشش داده‌ام. می‌گوید در جنوب تهران کسی رأی نمی‌دهد. صبح رفتم کسی رأی نمی‌داد، بعد از ظهر هم رفتم، کسی رأی نمی‌داد. این دیگر خبرنگار نیویورک تایمز است، مجاهد نیست که بگوییم ما گفتیم. خب، این یعنی چه؟ اگر در جنوب تهران کسی رأی نمی‌دهد، چطور می‌شود در تهران ۵-۶میلیون شرکت کرده و رأی داده باشند. چون اکثریت جمعیت تهران، اکثریت خیلی بیش از ۵۰% تهران در جنوب شهر هستند. (آمار من دقیق نیست و حتماً طی چند سال تغییر کرده است، ولی خودشان می‌گفتند که از محور توپخانه و میدان سپه و… به پایین، ۷۵الی ۸۰% جمعیت تهران در آن قسمتی است که به آن می‌گویند «جنوب تهران» یا همان جنوب شهر). البته مشاهدات خود مجاهدین هم از هزاران حوزه و از دهها شهر همه و همه این را تائید می‌کند که حوزه‌ها این انتخابات از حوزه‌های انتخابات قبلی کمتر بود.
البته یک کار دیگر هم کرده‌اند. چون رژیم در صحنه سازی چیزی کم نمی‌آورد. آن هم این‌که اصلاً همزمان کردن انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخابات شورای شهر هدفش این است که حوزه‌ها شلوغ شود. چون اگر کسی بخواهد هم برای انتخابات ریاست‌جمهوری برود و هم برای انتخابات شورای شهر، باید ۳۰دقیقه ۴۰دقیقه بعضاً حتی یک ساعت معطل شود. خب، این معطلی ازدحام ایجاد می‌کند.
خلاصه بر مبنای محاسبه‌ی علمی، غیر از مشاهدات مجاهدین، با هر محاسبه‌ی علمی با استناد به آمار و ارقام خود رژیم، نباید شک کرد که بارها به این آمار ضریب زده‌اند و آن را چندین برابر بیشتر کرده‌اند. حالا بخشی از آن را چند برابر کردند، بخشی را ضریب زدند و یا بخشی هم تعرفه‌های از پیش نوشته شده وارد کردند. این موضوع هم جدید نیست. در سال ۸۸که آن انتخابات به قیام منجر شد، در آنجا یک کمیته‌یی به نام کمیته صیانت از آراء درست کردند که الآن از روی کتاب استراتژی قیام و سرنگونی یک قسمت از آن را می‌خوانم. می‌گوید: «در ۱۳تیر همین امسال، یعنی ۸۸، گزارش کمیته صیانت از آراء موسوی با ذکر موارد جدیدی از تقلبات نجومی در انتخابات، از جمله فاش شد که وزارت کشور و ۲۵استاندار نظامیان در مجموع ۲۲تا ۳۲میلیون برگه (تعرفه رأی) مازاد بر نیاز مورد استفاده قرار دادند و آن را در اتاق تجمیع آراء رقم‌سازی کردند». ۲۲تا ۳۲میلیون. می‌گوید ۲۲تا ۳۲میلیون برگه‌ی مازاد بر نیاز و نه مازاد بر افراد واجد رأی. مثلاً امسال گفتند که ۱۰۰میلیون برگه دادیم. حالا علاوه بر آن دارد می‌گوید که ۲۲تا ۳۲میلیون برگه‌ی اضافی دست خودشان بوده که برده‌اند و جداگانه آنها را استفاده کرده‌اند. یعنی یک جایی نوشته‌اند و بعد به اتاق تجمیع آراء برده‌اند و در آنجا به‌کار گرفته‌اند.
و نمونه پایانی: چون در این زمینه صدها مثال هست. یک کلیپی هست که این روزها توزیع هم شده‌ است. یک جوان و یک پسر هجده، نوزده ساله‌یی بیرون حوزه ایستاده است و داد و بیداد می‌کند که بگذارید بروم داخل حوزه که خالی است تا شناسنامه‌ام را مهر بزنم تا بعد بروم سر کارم. یعنی او را بیرون حوزه علاف کرده‌اند و او به این کار معترض است. می‌گوید، آخه من نمی‌خوام به کسی رأی بدهم، فقط می‌خوام بروم شناسنامه‌ام را مهر بزنند. یعنی آن بخشی هم که رفته‌اند و رأی داده‌اند، تعدادی هستند مثل همین جوان که می‌خواهند بروند فقط شناسنامه خود را مهر بزنند.
آنهایی که رأی دادند همین نیروهای خلص رژیم، موجودات به‌اصطلاح سپاه پاسداران و بسیجی‌ها و حقوق‌بگیرهای مزدور رژیم هستند- نه کارمندان دولت، چون آنها هم اکثراً مایل به رأی دادن نیستند- پاسداران و بسیجی‌ها و همانها که خود قالیباف می‌گوید ۴درصد. خودش می‌گوید که ما نماینده ۴درصد هستیم، این را خیلی صریح می‌گوید که ۴درصد از رژیم منفعت دارند و طرفدار ما هستند، بقیه دشمن ما هستند. اگر حرف‌هایش را ترجمه می‌کردیم، دقیقاً این را می‌گفت.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com