روژی کورد: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا، امروز شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ شمسی، وارد ریاض پایتخت عربستان شد و از سوی ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی، مورد استقبال قرار گردفت.

محور اصلی گفت‌وگوهای ترامپ با متحدانش در خاورمیانه، مقابله با “تهدیدهای” ایران خواهد بود.

قرار است ترامپ پس از سعودیه به اسرائیل و واتیکان، نیز سفر کند.

ترامپ بعد از ظهر جمعه برای مشارکت در سه نشست که به میزبانی ریاض برگزار خواهد شد، واشینگتن را به مقصد سعودی ترک کرد.

قرار است ترامپ در ریاض در سه اجلاس شرکت کند. اجلاس سعودی-آمریکا، اجلاس خلیج-آمریکا و اجلاس عربی-اسلامی-آمریکایی با حضور ۵۰ کشور عرب و مسلمان جهان، که قرار است ترامپ سخنرانی مهمی خطاب به کشورهای اسلامی برای اتحاد و رویارویی با افراط‌گرایی در آن ایراد کند.

بنا به برنامه از پیش توافق‌شده، قرار است ترامپ در عربستان سعودی، یعنی در قلب اسلام پیرامون “اسلام افراطی” و خطرات آن برای آمریکا و جهان سخنرانی کند. ترامپ بارها در کارزارهای تبلیغاتی‌اش بدون تمایزگذاری میان اسلام و اسلام‌گرایی “مسلمانان” را خطری برای جامعه آمریکا و کشورهای غربی خوانده بود.

سفر ترامپ به خاورمیانه در حالی صورت می گیرد که وی در داخل امریکا با مشکلات فراوانی روبروست.

قرار است رئیس پیشین اف‌بی‌آی اعلام آمادگی کرده درباره “ماجرای روسیه” به پرسش‌های اعضای سنای آمریکا پاسخ دهد. هم‌زمان یکی دیگر از مشاوران نزدیک دونالد ترامپ نیز در پیوند با پرونده روسیه مورد توجه ماموران قرار گرفته است.

مایکل فلین، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا به خاطر پنهان کردن تماس‌های خود با سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه در واشنگتن مجبور شد پیش از پایان ماه نخست حضورش در این سمت، کناره‌گیری کند.

جیمز کومی، رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌‌آی) نیز حدود ده روز پیش به خاطر ادامه تحقیقات درباره ارتباط‌های فلین، توسط دونالد ترامپ برکنار شد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com